За втора поредна година пилотът на М-Тел Ясен Попов(на снимката) спечели възстановеното след години планинско състезание над гара Лакатник. След като спечели един квалификационен манш и двете състезателни изкачвания към Миланово, изпреварвайки шампионът в генералното класиране на група Х от миналата година Тихомир Златков (ЕФКО Рейсинг Тим, Форд Ескорт) с 6.290 сек.
За Мицубиши-то на Попов това бе второ планинско състезание от години насам, което, както и през миналата пролет бе без нито един технически проблем.
Също както и през 2008 г. Попов се пусна над Лакатник, за да подкрепи с участието си този старт от шампионата. Пак както преди година за пилота на М-Тел Рали Тим това е единственото участие в скоростното първенство, от което най-голямата печалба е на публиката.
ЗА ПУБЛИКАТА… Ясен Попов е доволен, че в краткото Своге 2009 успя с атрактивната си езда да достави удоволствие на зрителите край трасето.
СНИМКА: RallyXpress
Освободен от напрежението на шампионатната битка Ясен отново направи шоу, преминавайки в неповторимия си стил цялото „сгънато” трасе на Миланово. В завоите, разбира се, Попов се забавляваше истински, влизайки с вратите напред.
Всъщност в общото класиране на обединената група А и N след Своге настъпи промяна и за първи път пилотът на Верея Рали Тим Калин Гълъбов (Ситроен Саксо) излезе начело в подреждането с 12 т. Отсъствието на Илия Царски (Автоцар) и на Николай Паунов (Бета Рейсинг Тим) – тук пловдивчанинът представляваше интересите на АДАС – позволи на Гълъбов с 8-те точки от класирането си тук да повече в шампионата.
В крайното неофициално класиране на двете групи (А/ N и Х) Гълъбов е 4-ти (първи от трите автомобила в А6), изоставайки само на 1.350 сек от представилият се особено силно тук пилот на ТОМЕ Рейсинг Цветомир Русев-Вюрта (ВАЗ 2108).
„Отърках се у Тихомир Златков и затова стигнах до третото място в общото подреждане” – обяснява Вюрта. Това е същата фраза, която той използва и преди година, когато за първи път направи си подиум, завършвайки отново след Златков и автомобил от клас N 4. Това стана в Пещара, където разбира се, победител бе отсъстващият тук Илия Царски.
Също както и през 2008 г. Попов се пусна над Лакатник, за да подкрепи с участието си този старт от шампионата. Пак както преди година за пилота на М-Тел Рали Тим това е единственото участие в скоростното първенство, от което най-голямата печалба е на публиката.
ЗА ПУБЛИКАТА… Ясен Попов е доволен, че в краткото Своге 2009 успя с атрактивната си езда да достави удоволствие на зрителите край трасето.
СНИМКА: RallyXpress
Освободен от напрежението на шампионатната битка Ясен отново направи шоу, преминавайки в неповторимия си стил цялото „сгънато” трасе на Миланово. В завоите, разбира се, Попов се забавляваше истински, влизайки с вратите напред.
Всъщност в общото класиране на обединената група А и N след Своге настъпи промяна и за първи път пилотът на Верея Рали Тим Калин Гълъбов (Ситроен Саксо) излезе начело в подреждането с 12 т. Отсъствието на Илия Царски (Автоцар) и на Николай Паунов (Бета Рейсинг Тим) – тук пловдивчанинът представляваше интересите на АДАС – позволи на Гълъбов с 8-те точки от класирането си тук да повече в шампионата.
В крайното неофициално класиране на двете групи (А/ N и Х) Гълъбов е 4-ти (първи от трите автомобила в А6), изоставайки само на 1.350 сек от представилият се особено силно тук пилот на ТОМЕ Рейсинг Цветомир Русев-Вюрта (ВАЗ 2108).
„Отърках се у Тихомир Златков и затова стигнах до третото място в общото подреждане” – обяснява Вюрта. Това е същата фраза, която той използва и преди година, когато за първи път направи си подиум, завършвайки отново след Златков и автомобил от клас N 4. Това стана в Пещара, където разбира се, победител бе отсъстващият тук Илия Царски.
ОБНОВЕН… След кратката проверка на 16-клапанния мотор в Русе, сега Вюрта би притежавал бронз и сребро, ако организаторите даваха стандартните награди от медали за първенците.
СНИМКА: RallyXpress
Русев взима и точките за първото място в Х2, като вторият в този клас е поразеният от проблеми със скоростната кутия след първия манш Константин Йорданов (ПКВ 2000, ВАЗ 2107). В генералното класиране Йорданов е 10-и, но и единствената Лада, която в кервана бе не само най-близо до Вюрта, но и подобно на Попов, обра овациите за дрифтовото влизане в обратните завои на Миланово.
СЛЕД РЕМОНТА… Във втория манш на Своге 2009 Константин Йорданов подобри времето си с близо две секунди.
СНИМКА: RallyXpress
Както изглежда и през тази година спорът за първото място в Х4 ще се води между Златков, Ланча-та на Дани Живков и Васил Николов (Енергетик, Форд Ескорт). Във второто състезание от шампионата на „хобитата” Васко завърши на 7-о място и вече е плътно зад Златков. Трети е завърналият се след дълго отсъствие на терена, сега като пилот на БАМС Кирил Илиев (Фолксваген Голф).
Най-жестоката и водената от най-близка дистанция битка обаче бе тази за първото място в Х3. При първия състезателен манш тя завърши в полза на победителя в този ден Иван Шопов (Сакси, Хонда Сивик), спечели срещу Пламен Камбуров (Автотранс, Пежо 306) с 0.400. Нещата отиваха на кантар във втория манш, където спорът бе решен в полза на Шопов: той загуби сесията с 0.560 сек и спечели състезанието с аванс само от 0.160 сек!
В РИТЪМ… От два старта с Хонда-та на своя съотборник Антон Тонев, който както в Благоевград и тук бе шеф-механик на партньора си, това се оказа най-силното състезание за Шопов.
СНИМКА: RallyXpress
Заминавайки си от Лакатник с победата в N 2 Спас Видаркински (Октан Тим, Ситроен Саксо) става единственият пилот в досегашните две планински състезания, регистрирал две победи. Този път Видаркински се справи с шампиона в класа от 2008 г. Николай Диков (Стара Загора Рали Тим, Ситроен Саксо) с разлика само от 0.290 сек. В рамките на два последователни уикенда Видаркински прави две силни състезания – във Видин взе първите си точки след дебюта в рали-първенството, вчера повтори победата в класа си от Благоевград.
СЕРИЯ… По класическото трасе на Миланово Спас Видаркински повтори силната си езда от видинското рали.
СНИМКА: RallyXpress
Със сигурност каръщината в този кръг се спря в бокса на ЕФКО Рейсинг Тим и реши да остане там до края на състезанието. Боян Гетов имаше сериозни проблеми със скоростната кутия в първия манш (повече от половината трасе мина на 3-а скорост) и завърши 19-и, на близо минута след Попов. Във втория обаче ездата на Генов бе много силна и реално постижението му бе само с 0.640 сек по-слабо от това на победителя в Х2 Цветомир Русев-Вюрта.
„Това е то – жалваше се пред събралата се тълпа край бокса на Гетов неговия тимов мениджър Стефан Драганов – през цялото време е мислил, дали отново няма да остане на 3-а скорост. Шъ стани работата, шъ стани…”
НА НОКТИ… Боян Гетов върви във втория манш, но е затормозен от очакването, че отново ще има проблем със скоростната кутия.
СНИМКА: RallyXpress
СНИМКА: RallyXpress
Русев взима и точките за първото място в Х2, като вторият в този клас е поразеният от проблеми със скоростната кутия след първия манш Константин Йорданов (ПКВ 2000, ВАЗ 2107). В генералното класиране Йорданов е 10-и, но и единствената Лада, която в кервана бе не само най-близо до Вюрта, но и подобно на Попов, обра овациите за дрифтовото влизане в обратните завои на Миланово.
СЛЕД РЕМОНТА… Във втория манш на Своге 2009 Константин Йорданов подобри времето си с близо две секунди.
СНИМКА: RallyXpress
Както изглежда и през тази година спорът за първото място в Х4 ще се води между Златков, Ланча-та на Дани Живков и Васил Николов (Енергетик, Форд Ескорт). Във второто състезание от шампионата на „хобитата” Васко завърши на 7-о място и вече е плътно зад Златков. Трети е завърналият се след дълго отсъствие на терена, сега като пилот на БАМС Кирил Илиев (Фолксваген Голф).
Най-жестоката и водената от най-близка дистанция битка обаче бе тази за първото място в Х3. При първия състезателен манш тя завърши в полза на победителя в този ден Иван Шопов (Сакси, Хонда Сивик), спечели срещу Пламен Камбуров (Автотранс, Пежо 306) с 0.400. Нещата отиваха на кантар във втория манш, където спорът бе решен в полза на Шопов: той загуби сесията с 0.560 сек и спечели състезанието с аванс само от 0.160 сек!
В РИТЪМ… От два старта с Хонда-та на своя съотборник Антон Тонев, който както в Благоевград и тук бе шеф-механик на партньора си, това се оказа най-силното състезание за Шопов.
СНИМКА: RallyXpress
Заминавайки си от Лакатник с победата в N 2 Спас Видаркински (Октан Тим, Ситроен Саксо) става единственият пилот в досегашните две планински състезания, регистрирал две победи. Този път Видаркински се справи с шампиона в класа от 2008 г. Николай Диков (Стара Загора Рали Тим, Ситроен Саксо) с разлика само от 0.290 сек. В рамките на два последователни уикенда Видаркински прави две силни състезания – във Видин взе първите си точки след дебюта в рали-първенството, вчера повтори победата в класа си от Благоевград.
СЕРИЯ… По класическото трасе на Миланово Спас Видаркински повтори силната си езда от видинското рали.
СНИМКА: RallyXpress
Със сигурност каръщината в този кръг се спря в бокса на ЕФКО Рейсинг Тим и реши да остане там до края на състезанието. Боян Гетов имаше сериозни проблеми със скоростната кутия в първия манш (повече от половината трасе мина на 3-а скорост) и завърши 19-и, на близо минута след Попов. Във втория обаче ездата на Генов бе много силна и реално постижението му бе само с 0.640 сек по-слабо от това на победителя в Х2 Цветомир Русев-Вюрта.
„Това е то – жалваше се пред събралата се тълпа край бокса на Гетов неговия тимов мениджър Стефан Драганов – през цялото време е мислил, дали отново няма да остане на 3-а скорост. Шъ стани работата, шъ стани…”
НА НОКТИ… Боян Гетов върви във втория манш, но е затормозен от очакването, че отново ще има проблем със скоростната кутия.
СНИМКА: RallyXpress
Ето и десетте най-добри резултата от състезанието над лакатник (общо за двете групи):
Ясен Попов, Мицубиши Лансър Ево 9
|
8:46.360 мин
|
Тихомир Златков, Форд Ескорт
|
8:52.650 мин
|
Цветомир Русев, ВАЗ 2108
|
9:27.000 мин
|
Калин Гълъбов, Ситроен Саксо
|
9:28.350 мин
|
Иван Шопов, Хонда Сивик
|
9:35.180 мин
|
Пламен Камбуров, Пежо 306 S16
|
9:35.340 мин
|
Васил Николов, Форд Ескорт
|
9:35.730 мин
|
Спас Видаркински, Ситроен Саксо
|
9:37.010 мин
|
Николай Диков, Ситроен Саксо
|
9:37.400 мин
|
Константин Йорданов, ВАЗ 2107
|
9:40.610 мин
|