Вторият кръг от световния шампионат по рали – Норвегия, влиза в историята на световното първенство не само като най-студеното състезание през последните 10 години, но и като най-трудното за трима пилоти – Мадс Остберг, Яри-Мати Латвала и Хирвонен. И тримата имаха жестоки проблеми с заледяването на предните стъкла, предаде сайтът RallyXpress.
Остберг, който кара едно от новите Субару Импреза WRC N 14 се наложи да премине няколко етапа със заскрежено стъкло, виждайки само част от трасето. На моменти преди старта видимостта през предното стъкло била равна на нула, според пилота.
Единственият начин проблемът да бъде решен се оказва карането по отсечките със свалено наполовина странично стъкло. Докато Остберг прави това в продължение близо на целия втори ден от рали Норвегия, в Адапта Рали Тим, който работи с екипа на Субару, търсят начин как да решат проблема с минимално отворен страничен прозорец, да бъде ликвидирано заскрежаването на предното стъкло.
Обяснението от инженерите на екипа е, че преминаването на студеният въздух през кокпита спирал затоплен върху стъклото, където се превръщал в скреж.
Подобен проблем през втория ден на състезанието има и Яри-Мати Латвала, като при втория екип на Форд са отворени и двете странични стъкла, като това на Мика Антила на моменти е свалено повече от половината.
„Заскрежаването бе толкова здраво, че нямаше начин да бъде почистено с ръка”, обяснява и Мико Хирвонен, който също има такъв проблем в началото на съботния ден.