Предназначените за песъчливата настилка хомологизирани гуми на единния доставчик за Световния рали шампионат, Пирели ще бъдат използвани и върху асфалтовите етапи на Рали Кипър – единственият етап от календара на WRC, който се провежда върху две различни настилки.
След наложените опити за минимизиране на разходите в автомобилния спорт, състезателните отбори ще бъдат принудени да използват гумите си за чакъл и върху асфалтовите участъци по трасетата на Кипър. Това обаче породи известни съмнения относно целесъобразността на тази стъпка.
Въпреки това, след проведените от Форд и Ситроен тестове в Аликанте (Испания) и Сардиниям, опасенията утихнаха. Ръководителят на състезателното подразделение в Пирели, Марио Изола коментира резултатите от проведените изпитания.
„Естествено ситуацията ще бъде възприета нееднозначно, защото гумите се разработват с тясно предназначение. Наложилият се компромис влиза в полза на отборите и автопроизводителите. Специалистите в Пирели са доволни от демонстрираните резултати.
Различните условия ни позволиха да изпитаме последствията, до които се достига при различните настилки. Абразивният път в Аликанте и бързият „лепкав” асфалт в Сардиния предоставиха добро предизвикателство.
Ситроен и Форд навъртяха по 70 километра, което ни предостави достатъчно данни за да заключим, че един комплект гуми спокойно може да издържи еднодневно натоварване. Компанията на свой ред се съгласи да предостави на съставите по четири допълнителни комплекта гуми”, обобщи Изола пред официалният сайт на WRC.