От 2012-а до 2016-а година България ще приеме кръгове от световния шампионат по мотоциклетизъм в клас 125сс, 250сс и MotoGP. Днес в София БФМотоциклетизъм, представлявана от президента на федерацията Богдан Николов и организаторите на надпреварите от "Дорна Спортс", в лицето на Кармело Есполета подписаха предварително споразумение за споменатия период от време.
Президентът на родната федерация по мотоциклетизъм Богдан Николов обеща още изненади за феновете на моторните спортове в България, но за да разберат те за какво става въпрос трябва да изчакат поне още месец.
Колко ще ни струва да видим най-добрите ездачи на колела и какви са плановете на федерацията? На тези въпроси отговори Богдан Николов.
- Доказахме, че можем да организираме на световно ниво супермото и мотокрос, сега какво ни предстои като предизвикателство?
- Мисля, че по-важното е, че това се случва в България, както казах и по-рано тази дата ще остане паметна, с нея се пише най-новата история. Сами чухте какви са приходите за една нация от един уикенд, така, че това е една нова стъпка на Организационния комитет. В мотокроса и супермотото се доказахме, така че остава Moto GP, което върви. Има още една стъпка, която ще я чуете през март месец.
- Засега нямаме писта, на която може да се проведе едно такова състезание, трябва да построим нещо от нулата, какво по-различно ще направим?
- Нещата, които сме заложили в проекта и г-н Есполета ги знае са доста атрактивни, да кажем. Мисля, че ние имаме нещо, което никой в света досега не се е сетил, не че е много сложно да се сети, имаме подгряване на износващия пласт, което автоматически е един много голям бизнес за нацията. Износващия пласт на една писта, асфалта можеш да го направиш на колкото си искаш градуса с подгряване. За това нещо хората плащат много пари и ходят по Испания, по Австралия, само заради топлината на асфалта, така че много неща можем да направим над тези, които се правят.
- Има ли краен срок, в който трябва да сме готови?
- Засега нямаме писта, на която може да се проведе едно такова състезание, трябва да построим нещо от нулата, какво по-различно ще направим?
- Нещата, които сме заложили в проекта и г-н Есполета ги знае са доста атрактивни, да кажем. Мисля, че ние имаме нещо, което никой в света досега не се е сетил, не че е много сложно да се сети, имаме подгряване на износващия пласт, което автоматически е един много голям бизнес за нацията. Износващия пласт на една писта, асфалта можеш да го направиш на колкото си искаш градуса с подгряване. За това нещо хората плащат много пари и ходят по Испания, по Австралия, само заради топлината на асфалта, така че много неща можем да направим над тези, които се правят.
- Има ли краен срок, в който трябва да сме готови?
- 31 януари 2011 година трябва да сме готови.
- Ориентировъчно да ни кажете каква е стойността на проекта?
- Ориентировъчно да ни кажете каква е стойността на проекта?
- Относителна работа. Ако в момента се интересувате за финансирането, имаме повече инвеститори, отколкото ни трябват. Нали чухте какъв е приходът за един уикенд. Всички се натискат. Има една преведена статия и статистика в интернет за миналата година – 252 млн. долара са инвестирани във Формула 1 и в Moto GP, печалбата е 1 милиард, 520 млн., просто е за смятане.
- Няма проблеми с финансирането?
- Няма проблеми с финансирането?
- Не, никакви, дори имаме повече, отколкото трябва. Когато се направи проектът, конфигурацията трябва да се остойности, всичко, което кажа сега, ще е ей така, във въздуха.
- Стана въпрос, че са доста сериозни приходите само от посещения на такива форуми. Въпреки че е далеч във времето, някаква прогноза – ще може ли българинът да си позволи без проблем да отиде и да гледа на живо едно такова състезание в България?
- Стана въпрос, че са доста сериозни приходите само от посещения на такива форуми. Въпреки че е далеч във времето, някаква прогноза – ще може ли българинът да си позволи без проблем да отиде и да гледа на живо едно такова състезание в България?
- Мога да ви кажа статистиката за по-миналата година, когато беше в Турия Moto GP-то. Тя показва, че там е имал над 26 000 българи, които са отишли в Истанбул и са платили по 300 евро за билет, а ние го залагаме средно по 100 евро, а ще има и по 7-8 евро детски, принципно говорим. В статистиката, която прочетох най-посещавана е Бърно, но не е най-печеливша, защото Муджело е 219 евро най-ниския билет, а в Бърно е 100 евро най-ниския билет. Въпросът е дали търсиш много публика или търсиш да печелиш, това е разликата в стандарта.
- Стана дума, че в бъдеще ще търсим и подиум за български състезател, казахте, че имате предвид вече някои, които ще започнат да се обучават, ще открехнете ли малко вратичката?
- Стана дума, че в бъдеще ще търсим и подиум за български състезател, казахте, че имате предвид вече някои, които ще започнат да се обучават, ще открехнете ли малко вратичката?
- Не. Децата са още малки, затова не трябва още от сега да ги правим велики и да мисля, че са много велики. Има време, да минат една година, след това ще идат на школа и след това ще видим дали стават.
- Те самите имат ли амбиция?
- Те самите имат ли амбиция?
- Доста голяма. Все пак, Moto GP е „Мерцедес”-ът на мотоциклетния спорт.
- Утвърдена ли е вече конфигурацията на пистата?
- Утвърдена ли е вече конфигурацията на пистата?
- Не, Валентино Роси ще ни бъде консултант при конфигурацията. Имаме няколко готови варианта, но въпросът е да изберем най-хубавия за пилотите.