1. Novsport
  2. Коментар
  3. Време за бързи мъже

Време за бързи мъже

Голямото зрелище във Формула 1 започва този уикенд в Австралия

Време за бързи мъже

Стоте дни мълчание за двигателите в колите на най-бързите мъже изтекоха. Оглушителният рев от автомобилите във “Формула 1” се носи отново откъм Южното полукълбо, където в неделя започва 64-тият сезон в кралския клас на автомобилния спорт. Свободните тренировки на пистата “Албърт Парк” в Мелбърн дават сигнал, че и тази година ще гледаме същия филм като миналата - един срещу всички и всички срещу един. 

В ролята на самотния ездач е Себастиан Фетел, който натрупа три световни титли поред (правили са го само великите Хуан Мануел Фанджо и Михаел Шумахер) и протяга ръка към четвърта. Преди съботната квалификация германският пилот на “Ред Бул” летя най-бързо в тренировките, като близко до неговото време даде само съотборникът му Марк Уебър. Следващите изоставаха с половин секунда, че и отгоре... 

Но на старта всички 22-ма пилоти започват от нула точки, а до финала на сезона остават 19 тежки състезания и близо 6000 км. Така че съперниците на Фетел имат достатъчно шансове да го детронират. Липсата на сериозни промени в регламента вещаят запазване на статуквото и на голямата гонитба на Фетел.

Какво ново предстои за почитателите на “Формула 1”? Голямата промяна в личния състав на отборите е пенсионирането на най-успелия пилот Михаел Шумахер. В кокпита на седемкратния шампион в “Мерцедес” седна нахъсаният Люис Хамилтън, който спечели титлата през 2008 г. А неговото място в “Макларън” бе попълнено с обещаващия мексиканец Серхио Перес, донесъл миналия сезон 66 точки на “Заубер”.

В календара няма нови състезания и пилотите ще карат на същите 19 трасета като през 2012-а, след като засега пропадна идеята за втори старт в САЩ по улиците на Ню Джърси. На стартовата линия обаче ще се нареди един отбор по-малко. Един от трите тима без спечелена точка миналата година - “Испания Рейсинг”, фалира. Другите два с нула точки в актива - “Маруся” и “Кейтъръм”, продължават участието си и вероятно четиримата им пилоти ще отпадат още в първата сесия на квалификацията - заедно с още двама състезатели, които вече ще бъдат от по-именити тимове.

В технически аспект новостите са малко. Предните крила стават по-стабилни и устойчиви, аеродинамичната система DRS вече няма да се използва в тренировки и квалификации, а само в определените зони в състезанията, когато разликата от колата отпред е под 1 секунда. Доставчикът на гуми “Пирели” осигурява нова мека смес, която загрява по-бързо, но има и по-кратък живот, като по-високата скорост ще означава по-чести спирания в бокса.

Техническата революция предстои през 2014 г., когато сегашните 2,4-литрови атмосферни двигатели V8 ще бъдат заменени с по-малки V6 мотори с обем 1,6 л и принудително пълнене с турбокомпресор. 

Тогава ще видим дали радикалните реформи ще причинят преврат в йерархията на пилотите. Дотогава фаворитите са ясни - трикратният шампион Фетел ще бяга от двукратния Фернандо Алонсо (“Ферари”) и еднократните Люис Хамилтън (“Мерцедес”), Дженсън Бътън (“Макларън”) и Кими Райконен (“Лотус”).

Ангел Виденов, "Труд"

Кой ще отговаря за трансферните провали в ЦСКА?

Какво още прави в клуба скаутът Иван Славов....

Архитектът на Славия

Иван Минчев на два пъти се разминава с Левски

Грешни съвети от неюриста Георги Градев доведоха до края на Антъни Иванов?

Ако бе следвал правилата, плувецът можеше да участва дори в Париж

Владимир Иванов: Кой сега е виновен на Левски?

Всяка година по това време на стадион „Георги Аспарухов“ започват да търсят причините за задаващия се нулев сезон, пише известният журналист

Жаклин Михайлов: Така изглежда посредствеността

Коментар за Левски на известния журналист

Годината на Григор Димитров

Българинът изпраща позитивна 2024-а

Стоичков хвали Лудогорец

Христо Стоичков, похвали Лудогорец и най-вече работата в школата на клуба

Какъв беше план Б на Левски срещу Берое?

Генчев сам призна, че "сините" не са очаквали подобен развой на мача

На кого пречи Илиан Илиев

Някой се опитва да лансира смяна на треньора след първата загуба на България в 10 мача