1. Novsport
  2. Коментар
  3. Най-срамните моменти във Ф1 през сезон 2010

Най-срамните моменти във Ф1 през сезон 2010

По традиция на финала на предишната година можем да се обърнем назад и да анализираме случилото се през сезона във Формула 1. Еуфорията от спечелването на световната титла отдавна е отминала, а всички скандали и разпри са прекратени временно, до изтичането на коледните и новогодишните празници.

Най-срамните моменти във Ф1 през сезон 2010

По традиция на финала на предишната година можем да се обърнем назад и да анализираме случилото се през сезона във Формула 1. Еуфорията от спечелването на световната титла отдавна е отминала, а всички скандали и разпри са прекратени временно, до изтичането на коледните и новогодишните празници.

Сега е момента да се върнем назад и да се запитаме какво ни даде сезон 2010 във Формула 1? Шампионат, който започна с ужасно скучно състезание в Бахрейн и завърши изключително напрегнато в Абу Даби. Петима пилоти се бореха за титлата до последно, а Себастиан Фетел стана най-младият шампион в историята на спорта. Този път решихме да ви покажем 10-те най-срамни момента за отборите и пилотите през 2010 година. Те са подредени по хронологичен вид и номерата не означават класация:


1.Дебютът на Испания Рейсинг

Отборът на Испания Рейсинг се появи за първи път на пистата на старта в Бахрейн. Младият тим на Хосе Рамон Карабанте бе наел двама младоци, без голям опит и нямаше нито един реален километър в своя болид. Това показа своите негативи щом Карун Чандок отпадна още в първата обиколка заради неравност на трасето. Неопитният индиец не можа да реагира адекватно и трябваше да напусне надпреварата само след една обиколка. Съотборникът му Бруно Сена пък записа 17 обиколки, преди бял дим от задницата на неговия болид, да сложи край на дебюта му във Формула 1.


2.Грешката на Ферари в Малайзия

В дъждовната квалификация в Малайзия, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса бяха оставени да чакат дъждът да спре преди да излязат на пистата. Това обаче така и не се случи. Дъждът стана по-силен и двамата пилоти на италианския екип трябваше да се задоволят с 19-то и 21-во място на старта. Най-срамното бе, че двамата пилоти на Лотус се оказаха пред Алонсо и Маса.


3.Истанбул - катастрофата между Фетел и Уебър
Може би случаят на годината. По време на Гран при на Турция всичко вървеше отлично за Ред Бул. Уебър и Фетел се движеха първи и втори с голяма преднина пред своите съперници. По всичко личеше, че двойната победа за "биковете" е в кърпа вързана, но за нещастие в 39-та обиколка, Фетел се опита да изпревари Уебър. Маневрата завърши със сблъсък и катастрофалното отпадане на германеца. Тази катастрофа отприщи и доста емоцинален разкол в лагера на Ред Бул обединен около двамата пилоти. В последствие, отборът бе раздиран от нападки между опитния Уебър и младия, но изключително талантлив Фетел.

Грешни съвети от неюриста Георги Градев доведоха до края на Антъни Иванов?

Ако бе следвал правилата, плувецът можеше да участва дори в Париж

Владимир Иванов: Кой сега е виновен на Левски?

Всяка година по това време на стадион „Георги Аспарухов“ започват да търсят причините за задаващия се нулев сезон, пише известният журналист

Жаклин Михайлов: Така изглежда посредствеността

Коментар за Левски на известния журналист

Годината на Григор Димитров

Българинът изпраща позитивна 2024-а

Стоичков хвали Лудогорец

Христо Стоичков, похвали Лудогорец и най-вече работата в школата на клуба

Какъв беше план Б на Левски срещу Берое?

Генчев сам призна, че "сините" не са очаквали подобен развой на мача

На кого пречи Илиан Илиев

Някой се опитва да лансира смяна на треньора след първата загуба на България в 10 мача

Кой иска да посегне на "златната кокошка" за родния футбол Лудогорец

Лудогорец осигурява милиони на всички клубове от efbet Лига всяка година

Антон Коджабашев за втори път фалира българските щанги

Насар оглави опозицията, която да спасява спорта