1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хамилтън губи титлата от 2008г. в съда?

Хамилтън губи титлата от 2008г. в съда?

Фелипе Маса загуби титлата в домашното си състезание, но обжалва

Хамилтън губи титлата от 2008г. в съда?

Адвокатският екип на Фелипе Маса е изпратил официално предизвестие до ФИА и ФОМ, че ще заведе иск от името на бразилския пилот, който е станал „жертва на конспирация“ с битката за световната титла във Формула 1 през 2008 година.

Искът на Маса се базира на скандала от първата в историята Гран При на Сингапур и умишлената катастрофа на неговия сънародник Нелсън Пикет-младши, която преобърна цялото състезание. Пред удара на пилота на Рено Маса водеше убедително на „Марина Бей“, но при излизането на колата на сигурност екипът на Ферари допусна грешка при обслужването на Маса и той бе пуснат да се върна в състезанието, въпреки че шлангът за зареждане с горива всичко още бе закачен за неговия автомобил. 

Бразилецът спря в края на пит лейна, но докато механиците му отстранят шланга той бе потънал до дъното на класирането, а по-късно бе наказан и за опасното си връщане. В крайна сметка Маса финишира 13-ти в едно състезание, което той контролираше напълно в началните етапи. В същото време неговият съперник за титлата Люис Хамилтън се класира трети и взе ценни шест точки. В края на сезона разликата между двамата беше само една точка в полза на тогавашния пилот на Макларън.     

През лятото на 2009 година, след като бе уволнен от Рено, Пикет-младши сам си призна, че катастрофата му в Сингапур е била умишлена, но тогава вече нямаше как да има промяна в резултата от това състезание или битката за титлата. По-рано тази година обаче бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун даде интервю, в което разкри, че той и тогавашният президент на ФИА Макс Моузли са знаели за умишления инцидент още преди края на сезон 2008. Двамата обаче са избрали да не предприемат никакви действия, за да предпазят спорта от втори голям скандал с рамките на две години, след шпионския такъв от сезон 2007.

Тези думи на Екълстоун разбира се не се харесаха на Маса, който веднага заяви, че ще потърси своите права за тази неправда. В изпратеното до ФИА и ФОМ предизвестие адвокатите на бразилеца казват, че заради бездействията на двете организации преди 15 години техният клиент е загубил десетки милиони евро под формата на хонорари и бонуси.

„Казано просто, г-н Маса е правомерният шампион за 2008 година, а Формула 1 и ФИА умишлено игнорираха нечестната игра, която не му позволи да спечели титлата. Г-н Маса не може да каже колко големи са неговите загуби, но се предполага, че те са десетки милиони евро. Тази сума не покрива сериозните морални щети, които репутацията на г-н Маса понесе“, се казва в писмото.

В писмото се казва, че ако до две седмици не бъде получен отговор адвокатите са инструктирани да заведат съдебния иск без повече предизвестия. Шансът Маса да промени развоя на сезон 2008 е почти нищожен, но поне може да си извоюва някаква финансова компенсация от ФИА и ФОМ.

Ферари се цели в титлата при конструкторите

Титлата при конструкторите във Формула 1 е оптимистична цел за отбора на Ферари, заяви победителят от Гран при на САЩ Шарл Льоклер

Двойна победа за Ферари във Формула 1, Льоклер ликува в САЩ (ВИДЕО)

Норис изпревари Верстапен, но бе наказан

Джордж Ръсел стартира от питстопа в САЩ

Британският пилот на Мерцедес трябваше да тръгне от 6-а позиция

Норис е разследван след спринта в Тексас

Британецът може да бъде изваден от топ 3

Макс доволен след спринта в САЩ: Отново можем да сме в челото

Световният шампион спечели спринтотово състезание в Тексас

Макс Верстапен спечели спринта в Тексас и дръпна на Норис (ВИДЕО)

Нидерландецът нямаше проблеми да затвори най-бързо 19-те обиколки в Остин

Верстапен спечели квалификацията за спринтовото състезание в Тексас

Втори остана Джордж Ръсел

Пилотите на Ферари над всички в Гран при на САЩ (ВИДЕО)

Карлос Сайнс спечели първата свободна тренировка, следван от Льоклер

ОФИЦИАЛНО: ФИА нареди на Ред Бул да промени автомобила си

Световните шампиони са използвали нерегламентирано устройство за промяна на височината на болидите