1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Ферари искат повече двигатели във Формула 1

Ферари искат повече двигатели във Формула 1

"Черните кончета" смятат, че позволения брой в момента е много малък

Ферари искат повече двигатели във Формула 1

Ръководителят на отбора на Ферари Матиа Биното изрази своето мнение, че пилотите във Формула 1 трябва да разполагат с повече двигатели в рамките на един сезон, отколкото в момента. През последните години всички пилоти имат правото да използва по три двигателя с вътрешно горене, турбо компресора, MGU-H и MGU-K компоненти, както и две електроники и батерии на сезон. 

 

За тимовете обаче е невъзможно да се поберат в тези сериозни ограничения на правилника, без чувствително да компрометират своето предиставяне в състезателните уикенди в края на годината. Именно поради тази причина те умишлено използват допълнителни компоненти в рамките на уикендите, които се провеждат на писти, на които изпреварванията са по-лесни. 

Най-често пилотите изтърпяват такива наказания на „Спа“ и „Монца“, какъвто бе случаят и през тази година. И докато в Белгия нямаше съществени промени при оформянето на стартовата решетка след квалификацията, то в Италия този процес отне близо 4 часа. „Причината оформянето на решетката да отнеме толкова време бе различните интерпретации на наказанията и тяхното прилагане. Това не е точно описано в правилника. Това е нещо, което ще трябва да коригираме за в бъдеще. Не само прилагането на правилата, но и количеството наказания, които търпим в момента.

„За феновете е трудно да виждаш кола да печели квалификацията, но след това да стартира по-назад заради наказание. Може би три двигателя на сезон са твърде малко, може би трябва да преосмилим това ограничение“, каза Биното.

Правилникът във Формула 1 предвижда наказания за използването на допълнително компоненти от задвижващата система в рамките на сезона, като първата допълнителна бройка носи наказание от 10 места назад на стартовата решетка, а всеки следващ – 5. Ако даден пилот натрупа 15 или повече позиции наказание в рамките на един уикенд, то той автоматично бива пратен да стартира от дъното на стартовата решетка. В случай, че има двама или повече пилоти с подобни санкции, то те биват подредени в дъното на решетката спрямо класирането си в квалификацията. 

 

 

Ферари се цели в титлата при конструкторите

Титлата при конструкторите във Формула 1 е оптимистична цел за отбора на Ферари, заяви победителят от Гран при на САЩ Шарл Льоклер

Двойна победа за Ферари във Формула 1, Льоклер ликува в САЩ (ВИДЕО)

Норис изпревари Верстапен, но бе наказан

Джордж Ръсел стартира от питстопа в САЩ

Британският пилот на Мерцедес трябваше да тръгне от 6-а позиция

Норис е разследван след спринта в Тексас

Британецът може да бъде изваден от топ 3

Макс доволен след спринта в САЩ: Отново можем да сме в челото

Световният шампион спечели спринтотово състезание в Тексас

Макс Верстапен спечели спринта в Тексас и дръпна на Норис (ВИДЕО)

Нидерландецът нямаше проблеми да затвори най-бързо 19-те обиколки в Остин

Верстапен спечели квалификацията за спринтовото състезание в Тексас

Втори остана Джордж Ръсел

Пилотите на Ферари над всички в Гран при на САЩ (ВИДЕО)

Карлос Сайнс спечели първата свободна тренировка, следван от Льоклер

ОФИЦИАЛНО: ФИА нареди на Ред Бул да промени автомобила си

Световните шампиони са използвали нерегламентирано устройство за промяна на височината на болидите