Феновете на Ферари ще запомнята първата половина на сезон 2022 във Формула 1 с множеството пропуснати възможности от страна на „Черните кончета“. За първи път от години насам Скудерията изглеждаше като реален претендент за тилите при пилотите и конструкторите още от предсезонните тестове и в първите стартове.
След силното началото и двете победи в първите три състезания обаче дойдоха и множеството разочарования. Всичко започна в Испания, където повреда лиши Шарл Леклер от една сигурна победа на „Каталуния“. Тя бе последвана от още повреди в Азербайджан и Австрия, както и от няколко стратегически грешки, включително тези в Монако, Великобритания, Франция и Унгария.
Така Леклер и сътоборникът му Карлос Сайнс успяха да спечелят едва 4 победи в първите 13 кръга за годината. Големите печеливши от тези проблеми на Ферари бяха съотборниците в Ред Бул Макс Верстапен и Серхио Перес, които имат съответно 8 и 1 победи.
Така преди подновяването на сезона в Белгия в края на тази седмица Леклер и Сайнц заемат второ и пето място при пилоти, с пасив от съответно 80 и 102 точки спрямо лидера Верстапен. При конструкторите пък Ферари заема второто място, но на цели 97 пункта зад водача Ред Бул. Според шефа на Ферари Матиа Биното обаче, нещата са щели да изглеждат по доста различен начин, ако не бяха проблемите за Скудерията в първата половина на кампанията.
„Ред Бул определено са по-ефективни – каза Биното пред Auto Motor und Sport. – От 13-те състезания ние спечелихме само 4, а можехме да имаме 8 победи без проблемите. В Ред Бул също имаха технически проблеми, но те се проявяваха когато те не бяха начело. При нас беше обратното. Това се случи в Испания, Азербайджан и Франция.“
„Ние плащаме цената за огромния скок в представянето – пък бе коментарът на Биното, за слабата надеждност на SF-75. – В нашия двигател има много повече нови части, отколкото в този на Ред Бул. Ние имахме голям дефицит за наваксване.
„Двата отбора имаме еднаква скорост. Разделя ни само една десета. Не можете да кажете, че едната кола е по-добра от другата. Има писти, които ни подхождат повече на нас и обратното. В крайна сметка всичко зависи от настройките, условията на пистата и формата на пилота, тези неща правят разликата в неделя.
„В началото на сезона Ред Бул имаха предимство на правите, особено със системата DRS. Ние успяхме да намалим това си изоставане с новото задно крило. Разпределението на силите с тях е много интересно, защото имаме различни концепции, а скоростта ни е практически еднаква“, коментира още Биното, за разликите между колите на Ред Бул и Ферари.