Нов баскетболен проект, който ще се стреми да изгради следващите звезди на България, стартира в София и бе подкрепен от най-добрия български баскетболист Александър Везенков. Проектът Sofia Eagles е част от ESG стратегията (за отчитане на eкологичните, социалните и управленските фактори) на българската логистична компания EuroSpeed.
„Основаната ни цел е популяризиране на баскетбола в България сред най-малките, ангажиране на повече спортуващи деца и разбира се изграждане на следващите звезди в този спорт. Ние вярваме, че всяка една успешна компания в България трябва да е активно ангажирана с локалната си общност. Изключително сме щастливи, че най-голямата ни звезда в момента Александър Везенков застана зад проекта и имаме неговата подкрепа на всяко едно ниво“, коментира Николай Рашков, оперативен директор на EuroSpeed.
Структурата на клуба е изградена по модел на водещи отбори в Европа, като иновативната програма за работа с подрастващи е хибриден модел на две от най-добрите школи на континента. Екипът е воден от треньори със значителен опит в работата с млади играчи, възпитаници на програмата на Еввропейската баскетболна федерация - FIBA Europe Coaching Certificate (FECC).
Отборът разполага с 6 закрити мултифункционални игрища, разположени в две спортни бази. Всяко игрище е с по 6 коша и настилка с най-висок международен стандарт за качество.
Екипировката на отбора е осигурена от GSA, официален партньор на отборите от баскетболната Евролига Олимпиакос и Жалгирис. Компанията специализира в производството на висококачествени спортни дрехи, изцяло произведени в Европа и с минимален въглероден отпечатък от дейността си. Освен лидер в баскетболната екипировка, GSA e компания с ясно заявена позиция за достигна на изцяло нулеви вредни емисии.
„Нашата мисия е цялостна подготовка на младите играчи, която да даде възможност за максимално развитие на индивидуалните качества на всеки. Целта ни е следващите няколко години Sofia Eagles да селектира и развие играчи от България, които да станат част от националните селекции при подрастващите, както и най-силните баскетболни първенства“, заяви Христо Ценов, спортен директор на проекта.
Автомобилният брант Volkswagen, дългогодишен бизнес партньор на компанията, също подкрепи начинанието. „Ние вярваме, че няма смисъл от успеха и не сме истински големи, ако не оказваме ползотворна промяна на средата и на обществото ни. Щастливи сме, че споделяме еднакви ценности с хората и компаниите, с които работим и можем заедно да реализираме стойностни проекти. Привилегия и отговорност за Volkswagen е да подкрепи кауза, която насърчава спорта при децата от най-ранна възраст“, каза бранд мениджърът на Volkswagen за България Нестор Несторов и допълни: „Децата трябва да бъдат насърчавани и вдъхновявани, за да пораснат уверени в себе си, но и да разбират силата на отбора и дисциплината. Вярваме, че отборен спорт като баскетбола може да им даде това.“