Със своя двулитров TDI (180 к. с.) Blue Sport ще се опита да открие почитатели отвъд Голямата вода в рамките на детройтския автосалон. Система за рекуперация на спирачната енергия в комбинация със старт-стоп автоматик свеждат средния разход на роудстъра до 4,3 литра на 100 км (113 г CO2).
Дизеловата му версия би тежала 1200 кг, а бензиновата с 1,4-литров TSI само 1100. Шасито е стоманено, но капаците и вратите на каросерията са от алуминий. Разпределението на тежестта отговаря на отношението 45/55 в полза на задния мост. Дизеловото изпълнение би спринтирало до 100 км/ч за 6,6 секунди, а върховата му скорост според VW отчита 226 км/ч.
Каросерията е с дължина около четири метра. Предният мост е заимстван от бъдещия Polo, а задният наподобява този на сегашния Golf. Впрочем, макар да е малко необичайно за Volkswagen, предаването ще е задно. Колелата са 19-цолови, а гумите във формат 235/35, респeктивно 245/35. Със своите 170 литра общият обем на двата багажника обаче остава съвсем недостатъчен дори за компактен роудстър.
Concept Blue Sport е наследник на показаната през 2004 г. студия Concept R и излезлият година по-късно Eco-Racer. Според долносаксонците влезе ли в серийно производство, Blue Sport безкомпромисно би отнесъл Mazda MX-5, който в момента владее сегмента.