Едва ли и по-изкушените в автомобилното дело ще могат веднага да отвърнат на въпроса що е Faralli&Mazzanti? Става дума, естествено, за автомобилен производител, за който най-подхожда определението уникален, информира auto-press.net.
Kупетата на тези супер-неизвестни у нас автомобили се правят на ръка, по традиционните технологии на италианските кароцеристи /carrozeria/ – от алуминиев лист с помощта на ръчни шаблони и чукче. Естествено и интериорът на тези много редки автомобили се изработва на ръка.
Традицията на ръчния труд по колите има вече 40-годишна история за фирмата, която първоначално се е занимавала с реставрация на ретро-автомобили, а първата кола собствено производство- моделът Antas е направена само преди две години.
Съвсем наскоро италианските майстори предложиха нов модел с представянето на спортното купе Vulca S с компоновка по класическата за автомобилите тип Гранд Туризъм /GT/ формула на местата 2+2. Новото купе, както и първият модел Antas, е направено в класически стил, и, естествено, има доста подобни елементи в очертанията си.
Докато първият модел беше доста по-близо до типичните ретро-автомобили с нитованата си повърхност, предните чистачки закачени на покрива и вертикалния „плавник“ минаващ по средата на задното стъкло , Vulca е доста по-сдържана в стилистиката си.
Дизайнът на колата е дело на младия унгарски дизайнер Жолт Тарнок, завършил в Италия Scuola Politecnica di Design през 2007-а година. Новата кола е първият му превърнат в метал проект за автомобил. Според младия дизайнер вдъхновението му при проектирането на колата е търсено в „златния“ век на състезателните автомобили от 30-е години на миналия век.
Естествено, изпълнението на колата е супер-модерно и на нивото на 21-и век. Рамата и обвиващите плоскости са от алуминий, под капака е разположен доста сериозен двигател V10 с ходов обем 5.8 л и максимална мощност от 630 „кончета“. Тези му показатели позволяват на колата да се изстрелва от 0 до 100 км/ч почти като Формула 1 – за 3.9 секунди, а максималната й скорост да достига 335 км/ч. Двигателите са всъщност два варианта – единият е доработен мотор на БМВ 5.0-литров, V10, а другият разтърган вариант на Мазерати 5.3л. Предвидена е и възможност пожелание на клиента да се събере под капака и 12-цилиндров мотор.
Автомобилите на Faralli&Mazzanti се правят само по поръчка, направата на всеки един отнема около година. По време на поръчката и изпълнението на автомобила непрекъснато текат консултации с клиента, който винаги е добре дошъл като гост на марката в специална вила-хотел в провинция Тоскана, Италия. Засега F&M планират направата на само 10 екземпляра от Vulca S.
Историята на малката компания стартира през 60-е години на миналия век, когато младият и влюбен в автомобилите ентусиаст Антонио Фарали започва да се занимава с ремонт на стари коли. Постепенно навлиза и в света на спортните автомобили, подготвя доста коли за състезания, реставрира ретро-модели. Компанията преуспява именно в последното си начинание и става много търсена от колекционерите на старо четириколесно желязо. Малко по-късно в работата на фирмата се включва експертът по боядисването Росело Мазанти, чието име дооформя сегашното наименование на марката.
Обща е идеята да възстановяват традициите на класическите италиански кароцеристи от периода 1930-1960-а, като създават автомобили със собствена персоналност и красота, подчинена на всичките, дори и най-странни изисквания на клиента.
Първият им модел - Antas е направен по тази логика върху основата на Мазерати Куатропорте, модел 1966-а. В името на колата е скрита идеята на създаването – съкращението е за алуминий, ръчна изработка и изкуство, като последното достига дори и до създаването на специален комплект пътни куфари за собственика. В същото време името си има и друго значение – орел на древния етруски език.
Името и на втория модел – Вулка е също знак за преклонение пред древната земя на която е разположена фирмата и също намеква за изкуство – това е името на най-известния древен скулптор на етруските – Вулка да Вейо.
Любопитният веднага задава въпросът: Каква е цената? Базовата цена е около 300 000 евро, но тя естествено варира за всеки автомобил в зависимост от желанията /глезотията/ на клиента.