Новият автомобил на FIAT - Abarth 500 coupe има всички данни за да претендира за титлата "Най-вълнуващ автомобил на 2010"! С новата си кола Abarth ще има гама от три модела, за да заеме достойно мястото си на пазара на спортните автомобили, след лансирането на Punto Abarth и малкия му братовчед 500 Abarth, който ще тръгне в продажба през февруари, пише auto-press.net.
От FIAT са избрали или са имали късмета да стартират подобен автомобил именно във времето, когато за купувача звучат вълшебно думите даунсайзинг, малко и икономично. Ако в този момент Mercedes възобнови отново производството на Smart Roadster и го предложи на по-приемлива цена и тази кола би имала сериозен успех.
Abarth 500 coupe използва платформата на новия FIAT 500, има задвижване на предните колела и разполагане на двигателя отпред. При разработката на колата са положени максимални усилия за колкото се може по пълно използване на възли и агрегати от новото малко "фиче". Използването на алуминиеви елементи и ниската стойка на колата ще осигурят отлично пътно поведение и маневреност на колата, неща които бяха синоними на името Abarth от миналото, докато компактните размери правят идеално автомобилчето за използване в стеснените градски условия.
Автомобилът има определено агресивен изглед с огромната си радиаторна решетка, червената лента отстрани с надписа Abarth, въздухозаборниците до нея и на предния капак, както и вентилационните отвори зад предните колела. Покривът на колата е панелен и лесно може да се сваля, което автоматично дава правото на автомобила да влезе в територията на тарга-колите и да осигури директен достъп до природата на пътниците в нея. В същото време са избегнати сложностите с прилагането на механизъм за прибиране на покрива в багажника и съответно не е натоварена цената на колата.
Състезателното начало царува и в интериора с индикаторите на турбото, скулптурните състезателни седалки и воланът с изравнена долна част. В помощ на пилотите на малката ракета е системата на Fiat Torque Transfer Control (TTC), която играе ролята на блокаж на диференциала за да увеличи сцеплението на колелата в завоите. Червен индикатор на таблото подсказва на пилота, кога е време да смени предавката и то в два варианта на управление - за максимална динамичност или за максимална икономичност.
В Abarth винаги са били фенове на форсажа на малки мотори още от самото начало. Най-вероятен кандидат за попадане под капака на новата малка бегачка е отличният 1,4-литров, турбо мотор на 500 Abarth, осигуряващ мощност от 136 к.с. и максимален въртящ момент от 180 Nm или на варианта му с мощност 158 к.с. При маса на колата около тон, ускоряването от 0 до 100 км/ч ще става за около 8 сек. за първия и за 7 за втория вариант.