Евтиният румънски автомобил печели все по-голяма популярност в Германия. Според информация на Financial Times Deutschland поръчките за Dacia са се увеличили напоследък цели шест пъти.
Една от причините за засиления интерес към автомобилите на притежавания от Renault румънски автомобилен производител е инициативата на немското правителство за стимулиране на собствениците на автомобили, които са на девет и повече години. Ако те решат да се разделят с тях и да си закупят нов автомобил, получават бонус от 2500 евро. Оттук идва и истерията за евтини автомобили. От новата Dacia Sandero се продават около 80 бройки на седмица.
За съжаление Dacia намали производството в своя румънски завод в очакване на предвидения колапс на руските и източноевропейските пазари. За да задоволи изискванията на немския пазар, румънският автомобилен производител откупува автомобили от руския.
Добрата новина е, че има автомобилен производител, който може да поддържа доходоносен марж от 6% дори по време на криза. Колкото повече пари отиват към Румъния, толкова по-малко ще е необходимо за поддържането на “боледуващите” банки в Трансилвания. А и Dacia съвсем не е лоша кола за парите си. Освен това има прослойка от недостатъчно заможни хора, които шофират всеки ден, за да стигнат до работното си място, а не могат да си позволят да сменят автомобилите, които са на по 15 години. За тях възможността да купят толкова евтина кола е дар божи.
Лошата новина е, че се създава един невротизиран пазар – бум на продажбите на евтини автомобили, който ще е последван от предвидим срив – добре позната история според анализаторите на Financial Times Deutschland.