Компанията Muhammad Ali Enterprises заведе дело в размер на 30 милиона долара срещу телевизия „Фокс”, заради неправомерно използване на името на легендата в рекламен клип.
Единствено тази фирма притежава правата да използва лицето на починалия миналата година Али за търговски цели, но американският тв гигант си позволил да включи кадри с него във видео за Супербоул през февруари тази година, който привлече около 111 милиона зрители.
В иска, подаден в Чикаго (САЩ), представители на Мохамед Али заявяват, че служителите на „Фокс” са използвали "името и образ на Али", като основа за 3-минутния си рекламен клип.
Размерът на исканата сума се дължи на факта, че каналът е могъл да продаде тези три минути на рекламодатели за поне 30 млн. долара.
„Телевизията е имала голяма изгода да използва образа на Мохамед за своите нужди. Каналът е длъжен да плати толкова, колкото струва това”, заяви адвокатът Фредерик Сперлинг, който подаде иска.
Според него във видеото Али е представен като равен по постижения и величие с играчите от НФЛ, което за адвоката е недопустимо.
Вицепрезидентът на „Фокс” Анди Метл отказал коментар по случая.