Немският тим, който миналата година спечели първата си победа, а тази планира да атакува шампионската титла, стартира тестовете на новата аеродинамика още в средата на ноември. Въпреки това техническият координатор Вили Рампф признава, че работата по автомобила е била вълнуващо преживяване.
„Винаги е интересно да конструираш нов автомобил за Формула 1, но този път беше наистина специално. Почнахме буквално от нулата“, коментира бившият технически директор на отбора. „На първо място трябваше да обърнем внимание на промените по отношение на гумите. Сликовете генерират повече сцепление, но е налице и промяна в баланса към предната част на автомобила – премахвайки каналите става така, че контактната повърхност на предните гуми пропорционално нараства повече отколкото при задните.“
„Тъй като автомобилът се различава драстично спрямо своя предшественик, започнахме работа по проекта още през февруари – два месеца по-рано от обикновено и още преди F1.08 да участва в първото си състезание", допълва Рампф, който през този сезон ще изпълнява ролята на технически координатор. "Целта ни беше да конструираме болид с висока аеродинамична ефективност и по този начин да намалим в най-голяма степен загубите на притискателна сила, наложени от новия технически правилник."
Според неговия наследник Валтер Ридъл екипът на BMW е готов да неутрализира всички препятствия, които евентуално биха попречили на отбора да реализира целите си през този сезон.
„Развитието на F1.09 бе ориентирано към три основни сфери: аеродинамика, новите гумите и KERS“, обяснява Ридъл. „Още от самото начало се фокусирахме върху тези области и използвахме целия опит, натрупан през миналата година, за развитието им. F1.09 е еманация на опита на един високо мотивиран тим, на един екип, който има потенциала да се справи с всяко препятствие, появило се по пътя към поставената цел в четвъртата ни година като самостоятелен отбор на стартовата решетка.“
Базираният в Хинвил тим бе един от първите, които тестваха работата на своя KERS. Развойната дейност в тази област дава увереност на спортния директор в BMW д-р Марио Тайсен, че в близко бъдеще компанията ще може да се възползва от иновативната технология и при серийните си автомобили.
„Развитието на KERS във Формула 1 ще бъде от огромно значение за интегрирането на хибридните технологии в серийното производство. Формула 1 ще даде началото на иновативни проекти, чието функциониране и ефективност на този етап не са достатъчни за прилагането им в серийната продукция. По този начин развойната дейност ще се ускори неимоверно.“
„В BMW винаги сме използвали Формула 1 като лаборатория за серийните автомобили. С KERS този проект приема нови измерения. Имиджът на Формула 1 ще се промени, спортът ще направи още една голяма крачка към публичното одобрение.“
Въпреки убедеността си в ползата от новата технология, Тайсен признава, че все още не е сигурно, че отборът ще използва KERS за началото на сезона. „Все още не сме готови за състезание, но прогресът, който направихме през последните дванайсет месеца, е удивителен. Научихме толкова много. Продължаваме да разботим здраво. Да, не сме готови, но съм сигурен, че на един определен етап всичко ще е наред. Но не знам дали ще сме готови за Мелбърн.“
Неприятната новина за екипа на BMW идва от дългогодишния спонсор Credit Suisse. Швейцарската компания не поднови договора си с отбора, тъй като ще пренасочи глобалните си проекти, какъвто е Формула 1, към регионални програми.
F1.09 направи първата си обиколка веднага след презентацията.