Организаторите на летните Олимпийски игри в Рио де Жанейро през 2016 година са си поставили за цел да привлекат рекордни приходи от местни спонсори в размер на около 1,5 милиарда долара. Това означава удвояване на осигурените до този момент суми от реклама в размер на 650 милиона долара, както и подобряване на досегашното върхово постижение от Игрите в Лондон през 2012 година от 1,1 милиарда долара.
Домакините обаче все още нямат яснота около крайния бюджет за организирането на най-висшия спортен форум. Планираната сума при внасянето на кандидатурата за първите игри в Южна Америка през 2009 година беше в размер на 28,8 милиарда реала (12,6 милиарда долара), но според информациите разходите ще бъдат повече и ще надминат 29,2 милиарда реала (12,78 милиарда долара).
1000 дни преди старта на Олимпиадата следващата събота на стадион "Маракана" в Рио ще бъде поставен специален таймер, който ще отброява дните до началото на Игрите.