Сидни Кросби е лицето на Националната хокейна лига на САЩ и Канада (НХЛ) от 2005 година насам, когато беше избран в драфта от Питсбърг, но четвъртият по популярност спорт в Щатите вече има нов лидер в класацията за най-добре платените играчи. Това е Донатан Тейвс, който през този сезон ще получи 16 милиона долара като част от 8-годишния си договор с Чикаго, твърди списание "Форбс".
Тейвс подписа мултимилионния си контракт с Черните ястреби през 2014-а година и той ще изтече през 2022-а. Неговата популярност нарасна значително през последните няколко сезона, след като той беше в основата на трите спечелени купи "Стенли" от страна на отбора от Чикаго, който не беше стигал до титлата цели 47 години. Заплатата на Тейвс е 13.8 милиона на сезон, но той ще получи и други 2.2 милиона от продажбата на фланелки и други артикули с неговото име и лице.
Кросби може и да получава по-малко като чиста заплата - 10.9 милиона долара, но той ще прибере общо 15.4 милиона през тази година с парите от продажба на артикули. Капитанът на Пингвините е с договор до края на сезон 2024/2025, като за този период той ще прибере общо 104.4 милиона по заплата. Освен това, Кросби, който води по маркетингови приходи вече цели десет години, има действащи договори с компанните Adidas, CCM, Gatorade, Tim HortonТs, Verizon, Upper Deck и Frameworth.
На трето място в класацията по приходи е Патрик Кейн, който е съотборник на Тейвс в Чикаго. През 2014-а година двамата подписаха идентични договори, но Кейн ще получи само един милион от продажба на фланелки през тази година, което ще увеличи общата сума до 14.8 милиона. В челната петица попадат още Анже Копитар от Лос Анджелис с 14.1 милиона и Александър Овечкин от Вашингтон с 14 милиона.
Десетимата най-добре платени играчи в НХЛ ще приберат общо 132 милиона долара през тази година, което е с 6 процента повече от миналата. Само 16 милиона обаче са от маркетинг. Кросби и Овечкин получават повече от половината пари по това перо, като само петима други играчи прибират 7-цифрени суми от продажба на артикули.
Въпреки че разполагат със Сидни Кросби, Пингвините не успяха да стигнат до 750-те милиона долара чиста стойност, която целяха за клуба. Те прибраха 26 милиона само от 13-те мача в "PPG Paints Arena", което е с 27 процента повече от миналата година, но отборът остана извън десетката в класацията на Форбс за клубовете с най-голяма стойност. Питсбърг е оценен на 570 милиона долара, докато Ню Йорк Рейнджърс остава най-скъпият клуб за втора поредна година с 1.25 милиарда долара. Втори е Монреал с 1.12 милиарда, а третото място заема Торонто с 1.1 милиарда. Чикаго е на четвърто място с оценка от 925 милиона долара, а петицата оформя Бостън с 800 милиона.
Междувременно, "Форбс" публикува и класация за най-добрите фенове, оформена с изчисление на телевизионни рейтинги, присъствие в залата, препродажба на билети, закупуване на артикули и активност в социалните мрежи. Лидери са привържениците на Чикаго, които са около 3.6 милиона - с 600 процента повече от 2007-а година, когато започна шампионската серия. Втори са тези на Монреал, а трети - на Питсбърг.