За три от екипажите в колоната на рали спринт Дряново шампионатът тази година ще започне едва с половината от точките, които се дават за класирането във всяко състезание. Видинчаните Ани Ванков/Александър Стойков (Жико Рейсинг, Ауди S2) са единственият представител в класа си. Но пък двамата са се прицелили в победата в общото класиране в Дряново, което може да се окаже решаващо за титлата.
В същото време за Антон Титов/Васил Георгиев (Мегапорт, Ситроен DS3 R3T Макс) схемата изглежда почти същата. Дори и да спечелят първото място в RC3, двамата ще получат само 12.5 т. Минусите за екипажа са в повечето "коне" на видинското Ауди, но пък Титов и Георгиев карат една от последните модификация на Ситроен-а, за който спънатите завои на трасето дават повече предимства. Така че и тяхната цел не е първото място в класа, колкото подиума в Дряново.
В същия клас са съотборниците на Титов и Георгиев Емил Денев/Богомил Нетов (Рено Клио), чийто автомобил е на много години и още повече километри и съответно по-малките шансове в генералното класиране.
Във всички останали класове има пълен сбор от пилоти, като най-голяма е битката в RC5, в който е нетипично голямата дори и за тридневните ралита група от 7 автомобила. Това е и благодарение на факта, че от тази година екипажите на Хюндай Рейсинг Трофи (тук те са три) вече не са единствено отделна надпревара, а и са признати за част от националните първенства по рали и рали спринт.
29 екипажа стартираха в първата от трите скоростни отсечки Дряново (13.470 км), след финала на която пред градската спортна зала има 30-минутно обслужване на автомобилите.