Много е вероятно в общото класиране на българския шампионат по рали да настъпят сериозни промени още този уикенд, след като в Ужице финишира третото състезание за сезона.
Причините са най-малко две. Сръбското рали е валидно за европейската купа, а в нея амбициите на украинците Олександър Салюк и Йевген Червоненко (Шкода Фабия S2000) са да вземат втора поредна победа на Балканите. Каращият за казахстанския клуб Астана екипаж преди две седмици двамата спечели рали България. Тази година обаче първенството на страната ни е открито, което означава, че всеки чуждестранен екипаж, карал у нас печели точки и за националния ни шампионат.
Така че Салюк и Червоненко са трети в общото за 2013 г. подреждане, изоставайки от Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000, 42 т.) с 4 и с 17 т.от лидерите след два старта - Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000). Сърбия Рали е двудневно състезание, което означава, че за класирането във всеки един от двата дни първите седем екипажа получават бонус-точки. Така че разликите, които отделят украинците от челото на шампионата на този етап могат не само да бъдат заличени много лесно, но също в неделя вечерта Салюк и Червоненко да се окажат първите чужденци, които са начело в родното първенство. В първата шестица са още два чужди екипажа - Лука Бети/Франчесто Пецуо (Ит, 19) и турците Фатих Кара/Гюрай Карачар (15), които имат точки за родното първенство от класирането си съответно в България и пловдивското Хеброс. Втората причина да се очаква разместване на пластовете е, че след 4 и половина години зад волана на супер Пежо-то, Дончев заменя автомобила с свръхмодерният Форд Фиеста R5. Ако не се броят трите сезона между 2005 и 2008 г., в които четирикратният шампион на България караше Субару Импреза и за кратко Мицубиши Лансър Ево, Дончев винаги е бил смятан за пилот на "лъвчетата".
Новият му автомобил, който престоя в София едва три дни, за да бъде направена разцветката, преди да бъде откаран в Ужице, ще има своята официална презентация на 24 юли в София. Фиеста R5 е последният писък в рали-модата, но в същото време на Дончев и Йорданов ще им е нужно време, за да се адаптират към напълно различната машина. Тя обаче им дава и огромен шанс в Сърбия двамата да спечелят четвъртата си победа от 2005 г. насам и втора поредна след финала през миналата есен. С този успех в Белград през 2012 г. Дончев стана и шампион на Сърбия. Промените в класирането обаче засягат само първата тройка на българското първенство. За старта в Ужице са заявени общо 8 българи, от които единствено Борис Григоров/Недялко Сивов (БАМС, Ситроен С2 S1600, 13 т.) са най-близо до триото в челото.
Останалите екипажи, които ще представят страната ни в сръбския кръг, са Тодор Славов/Добромир Филипов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3), Мирослав Ангелов/Петър Илиев (Мегапорт, ФИАТ Пунто S1600), Антон Титов/Венцислав Мирчев (Октан Тим, Ситроен DS3 R3T), Михаил Симеонов/Весил Георгиев (Булкам, Ситроен С2) и Николай Кортелов/Наско Цонев (Моторспорт Т-Н, Опел Корса). Състезанието в Ужице стартира утре вечер със скоростен етап за публиката от 2.10 км в града, след което същинската надпревара (8 етапа, 106.50 км) се подновява в събота. В неделя са останалите 8 скоростни отсечки (93.40 км) и финал в неделя вечерта в 18.30 ч. Общата дистанция е 386.81 км.