Според лятното слънцестоене на мотоциклетния спорт в България, месец юли е месецът на асфалтовите дисциплини в летищен комплекс „Долна Митрополия“, град Плевен. Очакваните високи температури, в комбинация с обичайните високи скорости на две колела по традиция означават празник за всички почитатели на дисциплините писта и СуперМото в Плевен и страната. Тази събота и неделя (11,12 юли), календарът ни е подготвил 3-тия кръг на Европейския шампионат по СуперМото в класовете SM Junior, S3 и OPEN, както и четвъртото преследване на титлите за 2015 в пистовия шампионат на Балканите, които в някой класове могат да станат факт още през юли.
За пилотите от Европейския шампионат по СуперМото, Плевен винаги е бил и ще продължава да бъде „Мека“-та на тази дисциплина, като ситуацията в най-малкия клас SM Junior е повече от интересна, два кръга след началото на шампионата. Близнаците от Турция - Чан и Дениз Ончу (КТМ) продължават да окупират първите две места в шампионата с равен брой точки (по 94т.), а на 16 точки след тях засега е Димитър Петров (КТМ, 78т.). В клас S3 (250cc), Хакан Халми (КТМ, 100т.) има спечелени 4 от 4 състезателни манша и е абсолютен лидер в класирането, а Янислав Стойнов (КТМ, 74т.) е трети, на 14 точки от втория МучахитЗенгин (Турция, ТМ). При отворения клас OPEN, Александър Георгиев (КТМ, 100т.), подобно на Халми няма загуба, Янко Ташев (Хонда, 88т.) е втори, а тройката завършва румънецът Влад Неага (ТМ, 80т.).
При състезателите от дисциплината мотоциклетизъм на писта, за които състезанието в Плевен ще бъде четвърти кръг на Източноевропейския шампионат, клас SP125 се оказва една от най-интересните групи при малката кубатура. Македонецът АргетимРамадани (Априлия, 58т.), води пред Милен Георгиев (Априлия, 55т.) с минимален аванс, а третата позиция и победата в миналия кръг на Жулиета Ленкова (Априля, 54т.) и дават сериозно самочувствие в предстоящите стартове.
С три подиума от три възможни и само едно първо място, Ионел Паскота (Румъния, Ямаха, 65т.) си осигури комфортна преднина пред най-бързия българин тази година – Светлин Иванов (Ямаха, 45т.), който обаче през изминалия кръг не успя да спечели точки и позиции поради контузия в рамото. Бойко Божинов (Ямаха, 39т.) обаче се възползва от ситуацията и макар че остана четвърти в юнския кръг, в момента заема третата позиция във временното класиране. Към схемата на гореизброените пилоти смело добавяме и Ненад Стоянович (Сърбия, Ямаха) който след лош старт в Серес изгуби не-малко време и точки в шампионата, както и Александър Георгиев (Хонда) който умело комбинира дисциплините СуперМото и писта и през юни спечели третото място в СуперСпорт 600.
Доказано силна и оспорвана се очертава битката в клас Супербайк (1000сс) където явно силите на първите седем състезатели започват да се изравняват особено във финалните обиколки на всяко състезание до момента. Красен Кънчев (БМВ, 61т.), води в класирането на шампионата, следван от Мартин Чой (БМВ, 52т.). Чой имаше малшанс през юни и технически проблеми му попречиха да реализира заканата си за победа. Неуспехът на Чой обаче бе шанс за Ангел Караньотов (Кавазаки, 40т.) да навакса дупката в класирането след мокрия втори старт във Серес и Ангел се възползва от това, както се и очакваше и само малка грешка го свали от първото място през юни. Изключително оспорвана се оказа обаче борбата за третата позиция която реално бе решена в десетата (от 12) обиколка. Александър Ленев (Кавазаки) записа първи подиум за годината след епична, на моменти страховита борба с Димитър Митов (БМВ). Митов заема четвъртата позиция в шампионата, следван от Ленев на петото място.
В масовите групи Формула 600 и Формула 1000, традиционно битката се решава или на път за Долна Митрополия или в последните метри на финалната обиколка. През юни, Формула 600 предостави на публиката едно истинско шоу и много пред подиумна драма свързана с нарушения на някой от състезателите, които реално предопределиха и класирането. Гръцкият пилот Андреас Психогиус (Ямаха, 66т.) записа втора поредна победа, но зад него цареше истинска битка, на моменти излизаща от позволеното в правилника. Павел Драганов (Кавазаки, 35т.) показа завидни качества на пистата през юни, но някой пропуски в цветовете на флаговете го върнаха назад в класирането, което пък даде шанс на двама плевенски пилоти да се качат на подиума – Спас Панев (Сузуки) и Емил Андреев (Ямаха) се качиха след гръка на втора и трета позиция.
Не по-малко интересна е и преследването в клас Формула 1000, където Красимир Михайлов (БМВ, 61т.) бележи три от три подиума в дебютната си година при хиляда кубиковите. Красимир Попов (Ямаха, 58т.), досега записал в актива си едно първо, едно второ и едно четвърто място, няма до момента подиум в Плевен и реално целите му ще бъдат победа и лидерство в шампионата. Дали ще се получи така не е ясно, защото Михаил Атанасов (Сузуки, 47т.) традиционно показа качества и сила в юнската жега и победи със сериозен аванс пред съперниците си. Но юли не е юни, така че кой кого и как в клас Формула 1000 ще се разбере този уикенд.
Събота е денят за тренировки и квалификации, а в неделя от 10:00 започват и стартовете в отделните класове на летищен комплекс „Долна Митрополия“ ,Плевен.
За пилотите от Европейския шампионат по СуперМото, Плевен винаги е бил и ще продължава да бъде „Мека“-та на тази дисциплина, като ситуацията в най-малкия клас SM Junior е повече от интересна, два кръга след началото на шампионата. Близнаците от Турция - Чан и Дениз Ончу (КТМ) продължават да окупират първите две места в шампионата с равен брой точки (по 94т.), а на 16 точки след тях засега е Димитър Петров (КТМ, 78т.). В клас S3 (250cc), Хакан Халми (КТМ, 100т.) има спечелени 4 от 4 състезателни манша и е абсолютен лидер в класирането, а Янислав Стойнов (КТМ, 74т.) е трети, на 14 точки от втория МучахитЗенгин (Турция, ТМ). При отворения клас OPEN, Александър Георгиев (КТМ, 100т.), подобно на Халми няма загуба, Янко Ташев (Хонда, 88т.) е втори, а тройката завършва румънецът Влад Неага (ТМ, 80т.).
При състезателите от дисциплината мотоциклетизъм на писта, за които състезанието в Плевен ще бъде четвърти кръг на Източноевропейския шампионат, клас SP125 се оказва една от най-интересните групи при малката кубатура. Македонецът АргетимРамадани (Априлия, 58т.), води пред Милен Георгиев (Априлия, 55т.) с минимален аванс, а третата позиция и победата в миналия кръг на Жулиета Ленкова (Априля, 54т.) и дават сериозно самочувствие в предстоящите стартове.
С три подиума от три възможни и само едно първо място, Ионел Паскота (Румъния, Ямаха, 65т.) си осигури комфортна преднина пред най-бързия българин тази година – Светлин Иванов (Ямаха, 45т.), който обаче през изминалия кръг не успя да спечели точки и позиции поради контузия в рамото. Бойко Божинов (Ямаха, 39т.) обаче се възползва от ситуацията и макар че остана четвърти в юнския кръг, в момента заема третата позиция във временното класиране. Към схемата на гореизброените пилоти смело добавяме и Ненад Стоянович (Сърбия, Ямаха) който след лош старт в Серес изгуби не-малко време и точки в шампионата, както и Александър Георгиев (Хонда) който умело комбинира дисциплините СуперМото и писта и през юни спечели третото място в СуперСпорт 600.
Доказано силна и оспорвана се очертава битката в клас Супербайк (1000сс) където явно силите на първите седем състезатели започват да се изравняват особено във финалните обиколки на всяко състезание до момента. Красен Кънчев (БМВ, 61т.), води в класирането на шампионата, следван от Мартин Чой (БМВ, 52т.). Чой имаше малшанс през юни и технически проблеми му попречиха да реализира заканата си за победа. Неуспехът на Чой обаче бе шанс за Ангел Караньотов (Кавазаки, 40т.) да навакса дупката в класирането след мокрия втори старт във Серес и Ангел се възползва от това, както се и очакваше и само малка грешка го свали от първото място през юни. Изключително оспорвана се оказа обаче борбата за третата позиция която реално бе решена в десетата (от 12) обиколка. Александър Ленев (Кавазаки) записа първи подиум за годината след епична, на моменти страховита борба с Димитър Митов (БМВ). Митов заема четвъртата позиция в шампионата, следван от Ленев на петото място.
В масовите групи Формула 600 и Формула 1000, традиционно битката се решава или на път за Долна Митрополия или в последните метри на финалната обиколка. През юни, Формула 600 предостави на публиката едно истинско шоу и много пред подиумна драма свързана с нарушения на някой от състезателите, които реално предопределиха и класирането. Гръцкият пилот Андреас Психогиус (Ямаха, 66т.) записа втора поредна победа, но зад него цареше истинска битка, на моменти излизаща от позволеното в правилника. Павел Драганов (Кавазаки, 35т.) показа завидни качества на пистата през юни, но някой пропуски в цветовете на флаговете го върнаха назад в класирането, което пък даде шанс на двама плевенски пилоти да се качат на подиума – Спас Панев (Сузуки) и Емил Андреев (Ямаха) се качиха след гръка на втора и трета позиция.
Не по-малко интересна е и преследването в клас Формула 1000, където Красимир Михайлов (БМВ, 61т.) бележи три от три подиума в дебютната си година при хиляда кубиковите. Красимир Попов (Ямаха, 58т.), досега записал в актива си едно първо, едно второ и едно четвърто място, няма до момента подиум в Плевен и реално целите му ще бъдат победа и лидерство в шампионата. Дали ще се получи така не е ясно, защото Михаил Атанасов (Сузуки, 47т.) традиционно показа качества и сила в юнската жега и победи със сериозен аванс пред съперниците си. Но юли не е юни, така че кой кого и как в клас Формула 1000 ще се разбере този уикенд.
Събота е денят за тренировки и квалификации, а в неделя от 10:00 започват и стартовете в отделните класове на летищен комплекс „Долна Митрополия“ ,Плевен.