Почти сигурно е, че екипажът на "Виваком Рали Тим" Димитър Илиев и навигаторът му Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000) ще спечелят първата победа от седемте ралита в националното първенство за 2011 г.
Двамата ще запишат срещу имената си пълният сбор от точки за шампионата, прибавяйки към тях и бонусите заради това, че Рали "Траянови врата" е и кръг от Купата на ФИА за Източна Европа.
Три етапа преди края (53.40 км), до второто преминаване на отсечките "Оборище" (15.46 км), "Язовира" (19.18) и "Магистрала" (18.76), Илиев и Янакиев водят на екипажа на "Глобул Рали Тим" Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) с 36,5 сек.
Тази преднина практически е незаличима от шампионите, които за да изместят лидерите от върха на класирането, трябва да бъдат по-бързи от тях с по 12,16 сек. на всеки един от оставащите три етапа.
От този авантаж може спокойно да се прогнозира, че състезателите на "Виваком" задължително ще върнат газта. Причините са както в значителната им преднина в класирането, така и стратегическата схема на екипажа да пази автомобила си преди участието във второто от ралитата от европейския шампионат следващия уикенд в Хърватска.
Трети, след като загуби повече от 3 минути заради спуканата гума още с откриващия деня специален етапа Оборище, най-вероятно ще завършат бронзовите медалисти от миналото първенство Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000).Така финалната тройка ще е точно тази, която бе и на старта на Рали "Траянови врата".
Но всичко това само при положение, че в оставащите три скоростни изпитания не се случат сензационни размествания, предизвикани от проблеми с техниката.
Въведената от тази година промяна от националната федерация за увеличаването с по два екипажа на броя на стартиращите автомобили в класовете и групите, за да бъдат присъждани пълният размер на точките за шампионата, фактически води до това, че на финала в Панагюрище нито един екипаж, освен тези в генералното класиране, няма да получи пълния сбор от пунктове за надпреварата в класовете.
Впрочем вероятно това също е и една от причините шампионатът да стартира в Панагюрище със силно редуциран брой на екипажите.