Димитър Илиев спечели автомобилното рали "Вида" и сднешната си трета победа пилотът на "Виваком Рали Тим", който е и петкратен национален шампион, ще става почетен гражданин на Видин.
Димитър Илиев има три победи от четири участия в рали "Вида" и пропусна победата само през миналата година, предаде БТА. Така желанието на кмета Румен Видов след Стоян Колев да има още един пилот с три победи в състезанието, на когото да бъде връчен ключът от крепостта Баба Вида, стана реалност днес.
Илиев и Янакиев (Шкода Фабия S2000) спечелиха 4 от общо осемте специални етапа, в две отсечки първи бе екипажът на М-Тел Рали Тим Ясен Попов/Дилян Попов (Мицубиши Лансър Ево 9), по една победа регистрираха отпадналият по-рано екипаж на Пламен Стайков/Рафи Кадир (Стайков Рейсинг, Мицубиши Лансър Ево 8) и Игнат Исаев/Стефан Кордев (Интерлийз Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9). Двамата бяха най-бързи във финалния суперспециален етап от Вида Рали.
"Когато побеждаваш, няма начин да не бъдеш доволен от резултата,каза Димитър Илиев. Нямах никакъв опит с автомобила и се налагаше да свиквам в движение с него. Имахме много хубави битки днес, но ние напредвахме малко по малко напред в класирането."
Вида Рали се оказа първото от поредицата от пет национални състезания през последните месеци, в които надпреварата и първото място бяха решавани още в края на първия ден.
Развитието на надпреварата стана особено интересна във втората половина, когато Илиев дръпна напред в класирането, докато в същото време Ясен Попов получи неясна повреда в диференциала и се срина рязко надолу от второто на петото място в общото подреждане.
"В сервизната зона сменихме предния диференциал на колата, защото смятахме, че повредата е там, но се оказа, че грешим, обясни Ясен Попов. Само при десните завои автомобилът се държеше неестествено и на суперспециалния етап, където преобладаващите виражи са десни, имахме най-много проблеми".
На най-атрактивния специален етап Попов се завъртя, загуби много време и в крайното подреждане за осмата отсечка остана предпоследен, на 31.7 сек от победителя Игнат Исаев.
Преди това трудностите на пилота обаче дойдоха след шестия скоростен етап и разликата, която той натрупа с проблемите в автомобила си, не можеше да бъде "избита" във финалните два етапа и 19.32 километра.
"Направихме лош избор със скоростната кутия, каза шампионът Крум Дончев, който във Вида Рали завърши трети в генералното класиране, на 27.5 сек от Илиев. Грешно преценихме, че дългата скоростна кутия ще бъде подходящата за това състезание, но се оказа, че колата губи стъпка. Това е причината още на първия дълъг скоростен етап да загубим 7.2 секунди."
За втора поредна година екипажът на Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9) завършва на второ място. За последните два сезона Гьошев и Спасов направиха значителен прогрес и това пролича с особена сила във Вида Рали, в което след две отсечки се "окопа" на втората позиция, за да не я изпусне до финала.
След този кръг в генералното класиране на шампионата начело продължава да бъде Крум Дончев - 40 точки, следван от Ясен Попов - 28 точки, Митко Илиев - 25 точки, Игнат Исаев 24 точки.
Илиев и Янакиев (Шкода Фабия S2000) спечелиха 4 от общо осемте специални етапа, в две отсечки първи бе екипажът на М-Тел Рали Тим Ясен Попов/Дилян Попов (Мицубиши Лансър Ево 9), по една победа регистрираха отпадналият по-рано екипаж на Пламен Стайков/Рафи Кадир (Стайков Рейсинг, Мицубиши Лансър Ево 8) и Игнат Исаев/Стефан Кордев (Интерлийз Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9). Двамата бяха най-бързи във финалния суперспециален етап от Вида Рали.
"Когато побеждаваш, няма начин да не бъдеш доволен от резултата,каза Димитър Илиев. Нямах никакъв опит с автомобила и се налагаше да свиквам в движение с него. Имахме много хубави битки днес, но ние напредвахме малко по малко напред в класирането."
Вида Рали се оказа първото от поредицата от пет национални състезания през последните месеци, в които надпреварата и първото място бяха решавани още в края на първия ден.
Развитието на надпреварата стана особено интересна във втората половина, когато Илиев дръпна напред в класирането, докато в същото време Ясен Попов получи неясна повреда в диференциала и се срина рязко надолу от второто на петото място в общото подреждане.
"В сервизната зона сменихме предния диференциал на колата, защото смятахме, че повредата е там, но се оказа, че грешим, обясни Ясен Попов. Само при десните завои автомобилът се държеше неестествено и на суперспециалния етап, където преобладаващите виражи са десни, имахме най-много проблеми".
На най-атрактивния специален етап Попов се завъртя, загуби много време и в крайното подреждане за осмата отсечка остана предпоследен, на 31.7 сек от победителя Игнат Исаев.
Преди това трудностите на пилота обаче дойдоха след шестия скоростен етап и разликата, която той натрупа с проблемите в автомобила си, не можеше да бъде "избита" във финалните два етапа и 19.32 километра.
"Направихме лош избор със скоростната кутия, каза шампионът Крум Дончев, който във Вида Рали завърши трети в генералното класиране, на 27.5 сек от Илиев. Грешно преценихме, че дългата скоростна кутия ще бъде подходящата за това състезание, но се оказа, че колата губи стъпка. Това е причината още на първия дълъг скоростен етап да загубим 7.2 секунди."
За втора поредна година екипажът на Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9) завършва на второ място. За последните два сезона Гьошев и Спасов направиха значителен прогрес и това пролича с особена сила във Вида Рали, в което след две отсечки се "окопа" на втората позиция, за да не я изпусне до финала.
След този кръг в генералното класиране на шампионата начело продължава да бъде Крум Дончев - 40 точки, следван от Ясен Попов - 28 точки, Митко Илиев - 25 точки, Игнат Исаев 24 точки.
Крайното класиране във Вида Рали:
1. Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) - 53:53.2 минути
2. Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:09.6
3. Крум Дончев/Петър Йорданов (Дончев Спорт, Пежо 207 S2000) - 54:20.7
4. Игнат Исаев/Стефан Кордев (Интерлийз Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:39.8
5. Братя Попови (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:56.8
6. Тодор Славов/Петър Николов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3) - 56:15.2
7. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс) - 59:19.0
8. Емил Денев/Богомил Ненов (Етър рейсинг Тим, Рено Клио Спорт) - 1.02:20.1 часа
9. Спас Видаркински/Венцислав Мирчев (Октан Рейсинг, Ситроен Саксо) 1.04:10.8
10. Кирил Тодоров/Еди Сивов (Октан Рейсинг, Рено Клио Спорт) - 1.07:13.0
2. Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:09.6
3. Крум Дончев/Петър Йорданов (Дончев Спорт, Пежо 207 S2000) - 54:20.7
4. Игнат Исаев/Стефан Кордев (Интерлийз Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:39.8
5. Братя Попови (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - 54:56.8
6. Тодор Славов/Петър Николов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3) - 56:15.2
7. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс) - 59:19.0
8. Емил Денев/Богомил Ненов (Етър рейсинг Тим, Рено Клио Спорт) - 1.02:20.1 часа
9. Спас Видаркински/Венцислав Мирчев (Октан Рейсинг, Ситроен Саксо) 1.04:10.8
10. Кирил Тодоров/Еди Сивов (Октан Рейсинг, Рено Клио Спорт) - 1.07:13.0