За първи път откакто се състезава с новия за него автомобил Форд Фиеста R5 (ралитата Твърдица-Елена и Средна гора), екипажът на Глобул Рали Тим Крум Дончев и навигаторът му Петър Йорданов завършват като лидери на колоната и тази нощ ще останат на върха на класирането в рали Сливен.
Двамата спечелиха пет от деветте специални етапа в шестия кръг от шампионата, четири етапни победи имат заемащите втората позиция Димитър Илиев/Янаки Янакиев (ИРТ, Шкода Фабия S2000). Състезателите на телекома завършват деня след 119.78 км с време от1.06:02.4 ч. и авантаж пред Илиев/Янакиев от 16.9 сек. Тази преднина за Дончев дойде от спечелените последователни четири отсечки, в които "глобулите" първо поведоха на Илиев със 7 сек, след това добавиха 11.3 и 1.2, за да завършат дена с победа на Даулите 2. Там те изпревариха съперниците си с допълнителни 2.6 сек.
"Утре ще продължим с яката битка - каза в края на първия ден Дончев. - Всичко е нормално, нямахме никакви проблеми. Не, не съм карал с резерви в първото преминаване по отсечките. Направихме нови настройки на колата, които трябваше да усетя. Така че през първото преминаване по-скоро се адаптирах към тях." Въпреки че сравненията на времената на Илиев/Янакиев от първия тур показват подобрение, според пилота проблемът на изоставането не е в него или автомобила, а в силната езда на Дончев.
"Даваме газ, подобряваме времената, но все пак турбината на автомобила си казва думата - обяснява Митко Илиев. - Нямахме никакви проблеми с колата и при никакви положения не сме се предали. Утре просто продължаваме битката и започваме още от първата отсечка."
През утрешния ден предстоят 75.20 км в четири отсечки, така че за да си гарантира победа, Илиев трябва да бъде по-бърз от съперника си с 0.224 сек. във всеки един километър до финала. Турците Фатих Кара/Гюрай Каракар (ФИАТ Гранде Путно S2000) вече са втори и причината за това е повече в третото поредно отпадане на екипажа от Шумен Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Стари столици, Мицубиши Лансър Ево 9), отколкото силата на Кара като пилот.
Сурилов обаче за пореден път повтаря една и съща схема - много силно начало и нула в края на ралитата през този сезон. Както това разместване на платовете, така и увеличеното темпо на украинците от казахстанския клуб Астана Олександър Салюк/Йевхен Червоненко (Шкода Фабия S2000) ги изведе от осмото място в генералното класиране след първата половина на съботата до четвъртата позиция в края на първата част от рали Сливен.
Преди утрешното подновяване на състезанието те са на повече от минута зад турците и, ако не се повтори "схемата Сурилов", шансовете на Салюк да подмине Кара не изглеждат големи. Едно място напред, в сравнение с първата час днес, се придвижи сливенския екипаж Георги Василев/Стефан Добрев (Булсим, Мицубиши Лансър Ево 8). "При това стана не само защото карахме по-бързо, а въпреки че имахме и проблеми със задното дясно колело, от което изтичаше спирачна течност и трябваше да доливаме след всеки скоростен етап" - обясни Василев.
Продължаващата още от рали Твърдица-Елена битка между екипажите на Мирослав Ангелов/Петър Илиев (Мегапорт, Рено Клио R3) и двамата състезатели на Октан Тим - Антон Титов/Венци Мирчев (Ситроен DS3 R3T) продължава да бъде в полза на Ангелов. "Казано на шегаЕ за Стара река използвахме услугите на Пламен Стайков (най-бързият пилот на отбора- бел. ред)Е - възбуден се шегува великотърновчанинът. Истината е, че свиквам повече с автомобила и, ако не се брои слабата физическа форма, нещата са добре. Дори дотолкова, че финиширахме с един завой повече на етапа Моллова гора - така юнашки се завъртяхме на трасето."
Осми в генералното класиране са сливвалиите Дилян Станков/Младен Гарчев (Булсим, Ситроен Саксо), които и водят в подреждането на клас 5. От надпреварата отпаднаха съотборниците на Ангелов в Мегапорн - Емил Денев/Богомил Ненов (Рено Клио Спорт), които направиха тежка катастрофа, в резултат на която автомобилът им е тотално бракуван.