Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall C30 участваха в последното за годината състезание от еко рали шампионата на Международната автомобилна федерация - Hi-tech eco mobility rally, което се проведе от 7-и до 9-и октомври в Гърция. Трасето бе дълго 503 километра, от които 130 състезателни, като за първи път в програмата на надпреварата имаше и два суперспециални етапа по улиците на Атина.
Съвсем очаквано шампионите тази година Прусак/Бланшетри, които спечелиха три победи в началото на сезона, си спестиха идването до Атина, но техният подгласник Масимо Ливерани, заедно с Елвис Георгиев/ Елена Георгива и Дедиков/Павлов заформиха оспорваната битка за първите три места с много близки резултати в рамките на секунда.
Най-добре подготвени технически и безгрешни се оказаха Елвис Георгиев/Елена Георгива с Infiniti Q50, които заслужено взеха първата си победа в шампионата. На съвсем малка разлика зад тях останаха Масимо Ливерани/Фулвио Чиерво с Alfa Romeo Giulietta, потвърждавайки и втората си позиция в шампионата. Изоставащият в техническо отношение автомобил на Дедиков и Павлов ги отведе до третото място на финала.
„Трасетата в Гърция са класически планински отсечки, като обратните завои следват един след друг”, коментира Дедиков след края на надпреварата.
„За нас това беше сериозен минус заради слабия автомобил и по-ниското ниво на оборудване, с което разполагахме. Изключено беше да наваксаме на правите, но се раздавахме здраво на спускане. На моменти автомобилът дори беше на три колела, което обаче ни изигра лоша шега. Не сме имали критични ситуации, но трипмастърът не отчиташе правилно поради тази причина, а при подобна висока конкуренция всеки метър е от огромно значение.”
Hi-tech eco mobility rally включваше както регуларити тестовете, така и класиране за екологично шофиране, където Дедиков/Павлов повториха успеха си от миналата година и отново заеха безапелационно първото място. Зад тях остана смесеният албанско-гръцки екипаж Тоска/Сутас и домакините Карапанайотис/Карас.
„Радвам се, че въпреки всички трудности запазихме хладнокръвие и през цялото време карахме с фиксирано темпо, което ни позволи да се борим за първото място в класирането за енергийна ефективност. За нас обаче най-големият успех е, че въобще стартирахме. Това беше единственото ни участие тази година в световния шампионат и с оглед на условията стигнахме до абсолютния максимум. Надявам се, че през следващия сезон ще имаме възможност да разширим програмата си. Регламентът ще претърпи коренна промяна, така че ще търсим нови партньори, с които да подготвим конкурентен автомобил по новите правила”, завършва Дедиков.
Съвсем очаквано шампионите тази година Прусак/Бланшетри, които спечелиха три победи в началото на сезона, си спестиха идването до Атина, но техният подгласник Масимо Ливерани, заедно с Елвис Георгиев/ Елена Георгива и Дедиков/Павлов заформиха оспорваната битка за първите три места с много близки резултати в рамките на секунда.
Най-добре подготвени технически и безгрешни се оказаха Елвис Георгиев/Елена Георгива с Infiniti Q50, които заслужено взеха първата си победа в шампионата. На съвсем малка разлика зад тях останаха Масимо Ливерани/Фулвио Чиерво с Alfa Romeo Giulietta, потвърждавайки и втората си позиция в шампионата. Изоставащият в техническо отношение автомобил на Дедиков и Павлов ги отведе до третото място на финала.
„Трасетата в Гърция са класически планински отсечки, като обратните завои следват един след друг”, коментира Дедиков след края на надпреварата.
„За нас това беше сериозен минус заради слабия автомобил и по-ниското ниво на оборудване, с което разполагахме. Изключено беше да наваксаме на правите, но се раздавахме здраво на спускане. На моменти автомобилът дори беше на три колела, което обаче ни изигра лоша шега. Не сме имали критични ситуации, но трипмастърът не отчиташе правилно поради тази причина, а при подобна висока конкуренция всеки метър е от огромно значение.”
Hi-tech eco mobility rally включваше както регуларити тестовете, така и класиране за екологично шофиране, където Дедиков/Павлов повториха успеха си от миналата година и отново заеха безапелационно първото място. Зад тях остана смесеният албанско-гръцки екипаж Тоска/Сутас и домакините Карапанайотис/Карас.
„Радвам се, че въпреки всички трудности запазихме хладнокръвие и през цялото време карахме с фиксирано темпо, което ни позволи да се борим за първото място в класирането за енергийна ефективност. За нас обаче най-големият успех е, че въобще стартирахме. Това беше единственото ни участие тази година в световния шампионат и с оглед на условията стигнахме до абсолютния максимум. Надявам се, че през следващия сезон ще имаме възможност да разширим програмата си. Регламентът ще претърпи коренна промяна, така че ще търсим нови партньори, с които да подготвим конкурентен автомобил по новите правила”, завършва Дедиков.