При тежки атмосферни условия и пред препълнени трибуни се очаква да кара Мартин Чой в състезанието „24 часа на Льо Ман” - първия кръг от Световния Ендюрънс Шампионат по мотоциклетизъм. Чой е първият български пилот, който ще участва в легендарната надпревара във Франция, както и в следващите кръгове. Стартът на шампионата на пистата край Льо Ман е утре, в 15:00 часа, по Евроспорт.
Чой кара за отбора на BMW Motorrad CSEU, който е един от двата заводски отбора на BMW за този шампионат, заедно с Penz13.com – BMW Motorrad Team. В останалите стартове – шампионатите на България, Европа и Източна Европа, Мартин се състезава за ЕKO Racing BMW Motorrad Bulgarian Team.
В днешната квалификация Мартин и съотборниците му, австриецът Роналд Реш и словенецът Янеш Прошеник, записаха 13-то време. То беше оценено като успешно, предвид тактиката и задачите, поставени от ръководството на отбора. BMW Motorrad CSEU и спечелилият квалификацията Penz13.com – BMW Motorrad Team, работят под обща стратегия.
„И двата тима се представиха чудесно. Разликата в класиранията се дължи най-вече на типа гуми, с които карахме. Ние бяхме с гуми, които ще се ползват по време на състезанието, а колегите ни – с квалификационни. Основната идея на стратезите ни е да имат отбор, който прави бързи обиколки и влиза по-често за смяна на гуми, и отбор, който върви с по бавни времена, но по-сигурно.“, коментира Чой след битката за стартовата позиция.
„Организацията е на суперпрофесионално равнище. Има няколко листа с инструкции за това какво трябва да се прави при определени ситуации. Непрекъснато има брифинги и съвещания, по време на които се изчистват тактиките и стратегиите. Всичко, освен техническите неща, е подчинено на строга предварителна програма. Отборите дори се храним под час, като за пилотите в допълнение има и специален хранителен режим.“, добави още той.
Екипът на BMW Motorrad CSEU е съставен от 12 човека и се подготвя усилено за състезанието. Локалната метеорологична станция непрекъснато отразява всяка промяна в прогнозата за времето, а информацията пилотите получават на електронно табло. „Пистата и към моменета остава влажна. Първата квалификация в четвъртък беше съпътствана с градушка, а температурите за момента остават ниски – сутрешните са между 2-3 градуса, а дневните - около 9-10. Прогнозите за първите 6 часа от състезанието вещаят дъжд и температури около нула градуса през нощта. Бих обобщил условията като брутални.“, завърши Чой.
По информация на организаторите на трибуните ще присъстват около 100 000 зрители.
Чой кара за отбора на BMW Motorrad CSEU, който е един от двата заводски отбора на BMW за този шампионат, заедно с Penz13.com – BMW Motorrad Team. В останалите стартове – шампионатите на България, Европа и Източна Европа, Мартин се състезава за ЕKO Racing BMW Motorrad Bulgarian Team.
В днешната квалификация Мартин и съотборниците му, австриецът Роналд Реш и словенецът Янеш Прошеник, записаха 13-то време. То беше оценено като успешно, предвид тактиката и задачите, поставени от ръководството на отбора. BMW Motorrad CSEU и спечелилият квалификацията Penz13.com – BMW Motorrad Team, работят под обща стратегия.
„И двата тима се представиха чудесно. Разликата в класиранията се дължи най-вече на типа гуми, с които карахме. Ние бяхме с гуми, които ще се ползват по време на състезанието, а колегите ни – с квалификационни. Основната идея на стратезите ни е да имат отбор, който прави бързи обиколки и влиза по-често за смяна на гуми, и отбор, който върви с по бавни времена, но по-сигурно.“, коментира Чой след битката за стартовата позиция.
„Организацията е на суперпрофесионално равнище. Има няколко листа с инструкции за това какво трябва да се прави при определени ситуации. Непрекъснато има брифинги и съвещания, по време на които се изчистват тактиките и стратегиите. Всичко, освен техническите неща, е подчинено на строга предварителна програма. Отборите дори се храним под час, като за пилотите в допълнение има и специален хранителен режим.“, добави още той.
Екипът на BMW Motorrad CSEU е съставен от 12 човека и се подготвя усилено за състезанието. Локалната метеорологична станция непрекъснато отразява всяка промяна в прогнозата за времето, а информацията пилотите получават на електронно табло. „Пистата и към моменета остава влажна. Първата квалификация в четвъртък беше съпътствана с градушка, а температурите за момента остават ниски – сутрешните са между 2-3 градуса, а дневните - около 9-10. Прогнозите за първите 6 часа от състезанието вещаят дъжд и температури около нула градуса през нощта. Бих обобщил условията като брутални.“, завърши Чой.
По информация на организаторите на трибуните ще присъстват около 100 000 зрители.