Норвежкият пилот Петер Солберг не е печелил етап от Световния рали шампионат от края на 2005 г. Това обаче може да се промени в следващите два дни, след като норвежецът поведе с 10 секунди преднина в частния си Ситроен С4 WRC след първия ден на Рали Япония.
Не всичко обаче се развиваше в полза на Солберг, който по време на шейкдауна и първите етапи за деня пилотираше с висока температура. Самият той призна, че неразположението му пречи да кара с най-доброто си темпо.
Мико Хирвонен стартира деня неубедително и след сутрешната сесия от три етапа той заемаше четвъртото място. Приток на по-висока скорост и две най-добри времена в следобедните отсечки изведе състезателя на Форд до второто място във временното класиране.
Себастиен Ожие е в най-бързия заводски Ситроен след първия ден. Лидерът за световната титла Себасиен Льоб загуби доста време на чакълестите отсечки, след като стартрира първи и „почистваше” голяма част от хлъзгавата повърхност. Льоб бе забавен допълнително от подмяната на счупен демпфер.
Четвърти във временното подреждане е Яри Мати-Латвала, докато Льоб заема шеста позиция след Дани Сордо.
Временно класиране след 10 специални етапа.
1
|
Петер Солберг
|
1:13:31.2
|
0.0
|
2
|
Мико Хирвонен
|
1:13:40.6
|
+9.4
|
3
|
Себастиен Ожие
|
1:13:52.5
|
+21.3
|
4
|
Яри Мати-Латвала
|
1:13:53.6
|
+22.4
|
5
|
Дани Сордо
|
1:14:07.7
|
+36.5
|
6
|
Себастиен Льоб
|
1:14:25.7
|
+54.5
|