Нетипичните и напълно непознати скоростни етапи на Рали България са проблемът за чуждите екипажи, стартиращи в седмия кръг от световното първенство в Боровец.
„Тук имаме асфалт като във Франция, като този в Испания и като в Германия, но всичко е различни”, обясни преди старта днес норвежецът на Хенинг Солберг.
Както той, така и останалите състезатели от кервана на шампионата очакват напрегнат старт, не само заради напълно различната настилка, но и заради времето. Всяка година до този момент, по време на първия специален етап в Боровец не се минаваше без дъжд.
Следваха два невероятно горещи дни, особено за екипажите и механиците в парка на рали България. Той е разположен в полите на Рила и в равнината температурите стигаха до над 40 градуса.
Този път нещата се различават коренно и вместо очакваните жеги, българското рали посреща елита на световния шампионат с ниски температури, мъгла по високите части на Рила и проливен дъжд.
Със сигурност тепърва предстоят изненади с времето, което според прогнозите ще е топло в събота и неделя. Проблемът обаче остава с трасетата на специалните етапи. Лука Бети, които е един от лидерите в европейското първенство е категоричен, че асфалтът на места е напукан и по тази причина трасето е неравно.
„За екипажите ще бъде трудно при такава настилка да използват максимална скорост. Пътищата са напълно различни от тези, които са били използвани през последните години в шампионата. Те са нещо средно между тези в Ирландия и Корсика, но комбинирани със скоростта в Испания. Ако вали ще бъде още по-хлъзгаво.”
Да припомним, че трасето „Батак” (скоростни етапи 1 и 3) е изцяло ново в цялата си дължина от 31.77 км. Половината от скоростната отсечка „Белмекен” (27.57 км, етапи 2 и 4) също е обновена. Скоростни отсечки „1” и „3” - „Батак, дължина 31.77 км, изцяло нова. Скоростни отсечки „2” и „4” - „Белмекен”, дължина 27.57 км, 50% обновена.
Осем километра от трасето „Сестримо” (27.46 км) са нови. Този етап се кара под номера 5 и 8, напълно нова е за рали България е скоростната отсечка Пещера (18.13 км), която в един или друг вариант е карана както в пловдивското рали Хеброс, така и като част от скоростния шампионат по планински изкачвания.