Отборът на Малкълм Уилсън – ВР Форд Абу Даби Световен Рали Тим е изправен пред най-важното състезание от годината, предаде сайтът RallyXpress.
Деветият старт на световния шампионат трябва да бъде вододелът, след който единствено ще се чака поредната титла на Льоб (Ситроен) или до края на първенството ще има малки надежди статуквото да бъде променено.
В момента феноменалният французин води с три чисти победи (плюс 3 т.) на сънародника си и партньор в ситроен Спорт Себастиян Ожие. От своя страна той има преднина само от 13 т. пред излезлия на третата позиция след победата си в Несте Финландия Яри-Мати Латвала (Форд). Финландецът е с всички шансове, ако запази силната си езда от домашното рали, да стопи и задмине Ожие в класирането при пилотите.
Приблизително подобно е положението и в спора за титлата на производителите – Ситроен има 265 т., „овалът” и двамата му пилоти изостават с две чисти победи (плюс 5 т.).
ADAC Рали Германия се завръща в календара на WRC след едногодишно отсъствие. През 2008 г. очакваният победител в състезанието е Себастиян Льоб, който с успеха си в Мозел практически подпечата своята пета световна титла.
Но има и друга страна, която прави състезанието от 9-ия кръг така важно за Уилсън. Това е прекалено близката до центъра на ADAC Рали Германия в Трир (само на 165 км) европейска централа на марката. Което значи, че от Кьолн и разположените само на 65 км заводи на Форд Фокус заводи в Саарлуис ще има достатъчно много работници, които ще искат да видят успехите на своя автомобил.
Преди два дни екипажът Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен бяха гости на работниците там и раздаваха автографи. Така в тима не искат да разочароват техните фенове, а и онези на Яри-Мати Латвала.