Тимът на Ред Бул бе без конкуренция по време на квалификациите за Гран при на Австралия тази събота. Ръководителят на конкурентния тим Макларън Мартин Уитмарш обаче заподозря австрийския тим в използване на нелегална система за регулиране окачването и просвета на болидите на Себастиян Фетел и Марк Уебър.
Забраната за презареждане с гориво по време на състезанията означава, че в квалификациите стойката на полупразните болиди трябва да бъде доста издигната. Така се избягва „влаченето” по пистата с пълен резервоар.
Телевизионни повторения с обиколки на Фетел и Уебър направили впечатление на Уитмарш, който днес заяви, че подозира тима в използване на предполагаемо непозволена система за регулиране на окачването.
„Чудя се защо не влачат задниците си по пистата с пълни резервоари щом болидите им са настроени да бъдат толкова ниско до земята”, пита Уитмарш.
Ако запитванията на Уитмарш намерят отзвук то те могат да прераснат в поредния технически скандал във Формула 1. След миналогодишните двойни дифузьори на Браун ГП, Макларън се озова в центъра на негодувание от страна на конкурентите си за използването на иновативния въздухопровод, който използват за промяна ъгъла на задното си антикрило.