Пирели смениха през тази година Бриджстоун като основен доставчик на гуми за тимовете от Формула 1. Италианците обещаха техните продукти да са с повече грип и по-къс живот. В първото състезание обаче изборът на смеси бе по-скоро консервативен, за да се избегне негативно медийно ехо и за да не се постави пилот в опасност заради спукана гума. След като шампионатът обаче бе решен във фирмата решиха да следват значително по-агресивна стратегия.
Така за Южна Корея италианците ще дадат на разположение своите най-меки смеси и смятат да проведат изпитания и за следващата година.
„Пистата в Южна Корея ще е най-тежкия тест за супер меките ни гуми", обясни Пол Хембри, спортният директор на Пирели. „След като титлата при пилотите вече е решена, сега имаме възможността да изпробваме алтернативни решения за останалите писти, които ще ни дадат важни индикации за следващата година, пише clubs1.bg.
В Южна Корея очакваме повече спирания в бокса, което е нормално за това трасе, защото асфалта е доста абразивен и в завоите центробежните сили са доста по-големи. Някои пилоти ще предпочетат по-твърдата смес, така че от тактическа гледна точка състезанието ще е много интересно. Ако вали обаче всички тези спекулации са ненужни. Но състезанието със сигурност ще е интересно."
Хембри се радва на края на сезона, защото за първи път от много години световният шампион във Формула 1 ще е с гуми Пирели.
„Каквото и да се случи в Корея, това ще е едно много важно състезание за нас в исторически план, защото за първи път от 50 години ще имаме световен шампион, каращ с гуми на нашата фирма."