Пилотът на Ферари Шарл Леклер спечели квалификацията за Гран при на Италия на пистата Монца и зарадва домашните тифози на Скудерията. Монегаскът записа втора поредна спечелена битка за първото място в състезание, след като преди седмица беше над всички и на пистата "Спа" в Белгия.
Зад него се наредиха двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас, а четвърти е другият състезател на Ферари - Себастиан Фетел.
Сесията обаче ще остане в историята като една от най-хаотичните квалификации някога след два червени флага, няколко излизания от пистата, а в самия край в опит на всички топ 10 да използват позиция зад друга кола за по-добра скорост, се оказа, че девет от тях не успяха да пресекат старт-финалната линия навреме, за да започнат бърз тур.
Още в първата част на квалификацията Макс Верстапен с "Ред Бул" отпадна, след като новият му двигател даде дефект и холандецът изгуби мощност още при загряващата си обиколка. Към него при отпадналите от Q1 се присъединиха двамата пилоти на Уилямс, Карлос Сайнц и Ромен Грожан.
В последната част от надпреварата за първото място утре всички пилоти участваха в напрегната игра кой ще мигне пръв и ще излезе преди всички останали на трасето, тъй като поради нуждата от въможно най-висока максимална скорост и ниско притискане беше ключово всяка кола да кара зад друга и да използва чистия въздух от нея.
В първите излизания в Q3 всички пилоти се опитваха да се надлъжат с бавно каране и изпреварвания. От цялата каша най-бърз се оказа Шарл Леклер, докато Себастиан Фетел беше начело на колоната и успя да запише едва четвърто време. След четири минути от последната част Кими Райконен се завъртя в последния завой Параболика и това доведе до червен флаг.
След подновяването на сесията Нико Хулкенберг излезе пръв 1 минута и 30 секунди преди края на квалификацията. Бавното каране на Серхио Перез обаче попречи на двете Ферарита да излязат пред него и се оказа, че времето не е достатъчно за една загряваща обиколка. В крайна сметка се стигна до пълен хаос и изпреварвания и блокирания, което доведе до спринт към финалната права, при който само Перез успя да влезе във времето и записа бърз тур, който не му помогна да се класира над осмо място. Най-големият губещ се оказа Себастиан Фетел, който имаше скоростта да се бори за полпозишън, но в крайна сметка остана четвърти зад двата болида на Мерцедес.