Дженсън Бътън ще стартира от първата редица на трасето в Малайзия за втори пореден път през този сезон във Формула 1. Към него ще се присъедини Ярно Трули, след като италианецът не успя да се пребори със свирепата конкуренция на британеца в последната си квалификационна обиколка.
От втората редица на стартовата решетка ще започне болид на Ред Бул, управляван от „детето чудо” Себастиян Фетел и вторият Brawn, воден от Рубенс Барикело, който, заедно с Фетел, обаче ще трябва да отчете и пост състезателното наказание наложено от стюардите на Сепанг за принудителната смяна на скоростната си кутия.
Тимо Глок ще представлява втория член на Тойота в Топ 3.
След първия елиминационен пробег в Куала Лумпур голяма част от пилотите бързо прибягнаха до по-меките си сликове. Най-явен пример за това бе Нико Розберг, който навременно успя да се измъкне от нокаут зоната и се присъедини към Ярно Трули и Бътън в горната част на временното подреждане.
Постепенно започна да се усеща и спада в нивото температурата на трасето. До началото на втората елиминация тя бе осезаемо под първоначалното си ниво от 44 градуса. Това оказа известно влияние върху поведението на повечето болиди. При някои, като Фелипе Маса, това се оказа решаващо.
Двата болида на Brawn GP оглавяваха колоната по средата на първите 20 минути, а и през голямата част от втората квалификационна сесия, като Бътън водеше пред бразилския си съотборник с 1:35.058. Темпото на Сепанг започна бързо да се покачва, което повлия на някои от смятаните за фаворити. Фернандо Алонсо излетя от трасето при рязкото спиране на завой номер девет. Люис Хамилтън и съотборникът му Хейки Ковалайнен дадоха признаци на живот като пробиха в първата десятка, но постижението им се оказа краткотрайно.
Двамата пилоти на Макларън отпаднаха след втория квалификационен пробег заедно с Фелипе Маса, Ник Хайдфелд, Казуки Накаджима, Себастиян Бурде, Нелсън Пике, Джанкарло Фисикела, Себастиян Буеми и Адриан Сутил.
Под внимание трябва да бъде взето наказанието на Фетел от Австралия с 10 места и това на Барикело с пет, поради принудителната смяна на скоростна кутия. При това положение стартовата решетка ще изглежда по следния начин:
Трули; Глок; Розберг; Уебър; Кубица; Райконен; Барикело; Алонсо; Хайдфелд; Накаджима; Хамилтън; Фетел; Ковалайнен; Бурде; Маса; Пике; Фисикела; Сутил; Буеми.
Пилот | Отбор | Q1 | Q2 | Q3 | Обиколки | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Бътън | Brawn-Mercedes | 1:35.058 | 1:33.784 | 1:35.181 | 18 | |
2 | Трули | Toyota | 1:34.745 | 1:33.990 | 1:35.273 | 20 | |
3 | Фетел | RBR-Renault | 1:34.935 | 1:34.276 | 1:35.518 | 17 | |
4 | Барикело | Brawn-Mercedes | 1:34.681 | 1:34.387 | 1:35.651 | 20 | |
5 | Глок | Toyota | 1:34.907 | 1:34.258 | 1:35.690 | 24 | |
6 | Розберг | Williams-Toyota | 1:35.083 | 1:34.547 | 1:35.750 | 21 | |
7 | Уебър | RBR-Renault | 1:35.027 | 1:34.222 | 1:35.797 | 19 | |
8 | Кубица | BMW Sauber | 1:35.166 | 1:34.562 | 1:36.106 | ||
9 | Райконен | Ferrari | 1:35.476 | 1:34.456 | 1:36.170 | ||
10 | Алонсо | Renault | 1:35.260 | 1:34.706 | 1:37.659 | ||
11 | Хайдфелд | BMW Sauber | 1:35.110 | 1:34.769 | |||
12 | Накаджима | Williams-Toyota | 1:35.341 | 1:34.788 | |||
13 | Хамилтън | McLaren-Mercedes | 1:35.280 | 1:34.905 | |||
14 | Ковалайнен | McLaren-Mercedes | 1:35.023 | 1:34.924 | |||
15 | Бурде | STR-Ferrari | 1:35.507 | 1:35.431 | |||
16 | Маса | Ferrari | 1:35.642 | ||||
17 | Пике | Renault | 1:35.708 | ||||
18 | Фисикела | Force India-Mercedes | 1:35.908 | ||||
19 | Сутил | Force India-Mercedes | 1:35.951 | ||||
20 | Буеми | STR-Ferrari | 1:36.107 |