Специализираното издание Formula Money, занимаващо се анализ на икономическите аспекти на Формула 1, са успели да установят ефективността на инвестициите на различните тимове от Формула 1. Изследванията се базират на това колко пари е струвала всяка спечелена точка на даден отбор спрямо направените инвестиции в рамките на сезон 2009.
В това отношение от БМВ – Заубер за прахосали по 15 милиона евро за всяка от 8-те точки, които са успели да запишат пилотите Роберт Кубица и Ник Хайдфелд. На второ място се нарежда Макларън с 12,7 млн., а след тях Торо Росо (11,8 млн.).
Най-ефективният тим по отношение на разходите е Браун ГП, чиито 114 т. струват по 417 хиляди всяка. Ред Бул заема втората позиция със 764 хиляди, докато Ферари, Рено и Тойота дооформят неособено плавният преход между двете крайности на таблицата.
Статистиката предлага и друг интересен аспект на управлението на разходите. Съотношението точки/годишно възнаграждение сочи, че най-скъпият пилот е Роберт Кубица (1,44 млн. на точка), близо до него е Кими Райконен с 1,4 млн./т. Уволненият от Торо Росо Себастиен Бурде е заработвал по 900 хиляди. Действащият световен шампион Люис Хамилтън имаше възможността да оглави класирането, но се „провали” със спечелване Гран при на Унгария. С победата на Хунгароринг той повиши ефективността си и сега се котира на 830 хиляди за точка. Фернандо Алонсо се отдалечи от върха, след като прие да му бъде намалена заплатата (562 хил. евро за точка). Нико Розберг и Рубенс Барикело са в противоположния край съответно със сумите от 20 хиляди и 7 хиляди.