Макс Верстапен пресече пръв финала в Гран при на Австрия за втора поредна година. Пилотът на Ред Бул изпревари Шарл Льоклер в самия край на надпреварата. Двамата се удариха при маневрата. Веднага след финала бе съобщено, че стюардите разследват инцидента.
На старта пилотът на Ферари Шарл Леклер запази първата си позиция, като бе сериозно подпомогнат от изключително слабия старт на Верстапен. Холандският пилот на Ред Бул за малко не изгаси болида си и това забавяне го прати на седма позиция. Зад гърба му от това се възползваха двамата пилоти на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън, които вече се намират на втора и трета позиции.
В същото време най-голям скок напред в класирането направи другият пилот на Ферари Себастиан Фетел, който от девета позиция за шест обиколки успя да изпревари няколко болида и вече се движи на четвърта позиция зад третия Хамилтън.
Младата надежда на Скудерия Леклер стартира от първа позиция в днешната Гран При на Австрия, девети кръг от сезон 2019 във Формула 1. Това е втори полпозишън за младия монегаск, който остави зад себе си във вчерашната квалификация водача в класирането Люис Хамилтън от Мерцедес. След квалификацията британецът получи наказание от три позиции заради провалена квалификационна обиколка на Кими Райконен, но Люис стартира от четвърта позиция заради други наказани пилоти.
След наказанието на Хамилтън от втора позиция зад лидера стартира Макс Верстапен от Ред Бул, който със сигурност ще направи всичко по силите си да атакува лидерската позиция още на спирането за първи завой. Трети е другият пилот на Мерцедес Валтери Ботас, а след повреда в болида на Ферари по време на вчерашната, трета фаза от квалификацията Себастиан Фетел започна днешната битка в Австрия от незавидната девета позиция.
До 10-ата обиколка Верстапен, който също успя да изпревари два болида, вече е пети и започва да преследва четвъртия Фетел.
В 22-рата обиколка в бокса първи от лидерите от втора позиция влезе Валтери Ботас. Финландският пилот на Мерцедес безпроблемно се върна на трасето на четвърта позиция.
Веднага след него същото направи и Себастиан Фетел от четвърта позиция. От отбора на Ферари обаче съсипаха всичко, което бе постигнал германецът до този момент, след като дори не бяха готови с новите му твърди гуми и Фетел трябваше да чака да ги изнесат от бокса и да ги монтират на болида му. Така целият лош късмет в тима на Ферари се струпа на главата на четирикратния световен шампион, който заради това забавяне загуби четири позиции и се върна на пистата едва осми.
В 31-вата обиколка за първи бокс влезе и Хамилтън. Голямата звезда на Мерцедес освен за смяна на гуми се наложи да изчака и механиците на тима да сменят целия нос и предното крило на болида му с нови. Това забави с 11 секунди Люис и той се върна пети зад четвъртия Макс Верстапен и Фетел.
В 48-ата обиколка Верстапен настигна Фетел и започна да го притиска с много по-доброто темпо на своя болид. Макс загуби много ценни секунди зад Себастиан, който се защитаваше много добре с по-бавния болид на Ферари в тази фаза от състезанието.
В 50-ата обиколка Верстапен успя да изпревари Фетел с DRS атака на една от правите и холандецът вече е трети и започва да преследва втория Ботас със серия от най-бързи обиколки.
В следващата обиколка Фетел влезе за трети път в бокса, с което заложи на алтернативна стратегия. Германецът влезе четвърти и загуби една позиция от Хамилтън и при връщането си на пистата вече е пети.
В 67-ата обиколка Верстапен успя да настигне лидера Леклер и борбата за първото място изглежда ще е ожесточена до финала. Последва много мъжка битка между двамата млади пилоти. Първо Макс успя да се “гмурне” при спирането пред Шарл, но пилотът на Ферари успя да си върне първата позиция с помощта на по-мощния двигател на Ферари и по-доброто ускорение на излизане на завоя.
В предпоследната обиколка Верстапен не се отказа и показа, че е най-бързият пилот на пистата, с втора атака, при която успя да изпревари Леклер и да поведе колоната. При атаката обаче Макс притисна Шарл и двамата докоснаха гумите си, но от това не се стигна до по-сериозен инцидент.
За Верстапен не беше проблем да отвори преднина и да финишира пред Леклер, отнемайки първата победа в кариерата му на пилот във Формула 1. При развяването на карирания флаг стюардите веднага обявиха, че провеждат разследване на ситуацията при изпреварването на Макс срещу Шарл и тепърва предстои да разберем дали победата на холандския пилот на Ред Бул няма да му бъде отнета.
КЛАСИРАНЕТО ПРИ ПИЛОТИТЕ: