1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Вдъхновена динамика със Себастиан Фетел

Вдъхновена динамика със Себастиан Фетел

Очаквам с нетърпение първото ми състезание на пистата в Индия

Вдъхновена динамика със Себастиан Фетел

„Винаги е вълнуващо, когато отиваме на нова Гран при. Хората винаги помнят и говорят за първото състезание, в която и да е страна. Трябва да кажа, че очаквам с нетърпение новото предизвикателство, защото освен всичко никога преди това не съм бил в Индия.”

 
Виждал съм само снимки на пистата по време на строежа, но от това, което видях и чух, очаквам определено да бъде спектакъл. Първото, което ви прави впечатление, е денивелацията – множеството изкачвания и спускания, което, ако изключим “Истанбул Парк”, не се случва често на новите трасета. Така веднага става ясно, че 5,13-километровото трасе ще бъде голямо предизвикателство. 
 
В момента, разбира се, се възползваме от предимствата на симулаторите, които ни помагат да придобием добра представа за това, как изглежда пистата от кокпита на моя Red Bull RB7. Така поне знам посоката на движение и основната състезателна линия през завоите. Инженерите ни са изработили план какви трябва да бъдат предавателните числа и другите параметри. 
 
По този начин спестяваме време при началото на петъчната сутрешна тренировка, защото очевидно ще имаме повече работа от обикновено за фина настройка на пистата.
Симулаторът обаче не ти показва къде са неравностите. Не се виждат с просто око и когато минеш пеш по трасето с инженера си преди тренировките. Повярвайте ми, болид от F1 с твърдо окачване усеща и най-малката неравност по асфалта. 
 
От тази гледна точка започвате от нулата в петък сутринта. Условията обаче са еднакви за всички и именно тук се проявява невероятният професионализъм и знание на всички, които стоят зад Мрак Уебър и мен в Red Bull Racing. Всичко е въпрос на разбиране на ситуацията и справянето с нея възможно по-бързо – и по правилния начин. 
 
Повече от всичко Формула 1 иска да предостави добро шоу и това Гран при трябва да стане специално, защото спортът е много популярен в Индия. Крикетът очевидно е на първо място, но чувам, че F1 има много фенове. Хората в Индия са страстни шофьори и не знам дали разбирам правилно, но понякога малко луди зад волана на пътя!
Индия е огромен пазар и се надявам феновете да могат да си позволят да дойдат, а ние да им дадем състезание, което да запомнят. 
 
“Симулаторите очевидно помагат за научаване на пистата – но определено не могат да заместят реалното управление по пистата.”
Себастиан Фетел 
 
Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла

Никола Цолов стана член на академията на Ред Бул

Пилотът във Формула 3 е първият българин в програмата за развитие на млади таланти

Официално: Никола Цолов във Формула 3 и през новия сезон

17-годишният българин се завръща в отбора на Кампос Рейсинг