В екипа на Макларън обмислят дали сами да не произвеждат двигателите си от 2021 г. Това обяви изпълнителният директор на тима Зак Браун. Но това зависи много от правилата за задвижващите системи в спорта, които ще влязат в сила след 4 години.
Ако разходите за производство на агрегатите намалеят значително, то Макларън може да предприеме този ход.
В последните години екипът от Уокинг има много сериозни проблеми с двигателите на Хонда, които се оказаха не достатъчно надеждни и мощни. Засега още не е ясно дали тимът ще продължи партньорството си с японците. Вариант е преминаване на мотори Рено, но това може да стане ако Торо Росо премине към мотори Хонда и се освободи слот за Макларън.
"Трябва да видим каква ще е новата формула за двигателите през 2021 г, за да решим дали да правим собствен двигател или да преминем към някой нов доставчик, стига да има такъв, каза Браун. - Мисля, че в момента трябва да се фокусираме върху следващите 3 сезона, а когато ситуацията се изясни, да погледнем и по-дългосрочно.
Очаквам Формула 1 да се промени в положителна посока от 2021 г. нататък - да се сложи таван на бюджетите, разпределението на печалбата да се промени и в сила да влязат нови правила за двигателите. Но все още е рано да се взимат решения за тогава."
Браун признава, че за отбора няма да е никак лесно да започне да произвежда двигатели, защото дори Макларън не прави мотори за серийните си коли. "Ние не произвеждаме двигатели за собствените си спортни коли и за да започнем да създаваме нещо, което не сме правили досега, ще ни трябва доста време за подготовка и известни разходи, обясни Зак.
- Готови сме да обмислим подобна стъпка. Просто трябва да знаем накъде отиват нещата, какъв ще е правилникът и какво ще ни струва всичко. Със сигурност няма да сме в състояние да даваме стотици милиони, колкото в момента струва разработването на един двигател."