1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Турбото и граунд ефектът все по-близо до Формула 1

Турбото и граунд ефектът все по-близо до Формула 1

Отборите от Формула 1 са на прага да одобрят новия регламент във Формула 1, който ще бъде прилаган от сезон 2013. Почти сигурно на този етап е завръщането на турбокомпресорите. За да останат в крак със стремежа си да направят Формула 1 възможно „най-зелена” настоящите конфигурации на болидите ще претърпят сериозни промени

Турбото и граунд ефектът все по-близо до Формула 1

Отборите от Формула 1 са на прага да одобрят новия регламент във Формула 1, който ще бъде прилаган от сезон 2013. Почти сигурно на този етап е завръщането на турбокомпресорите. За да останат в крак със стремежа си да направят Формула 1 възможно „най-зелена” настоящите конфигурации на болидите ще претърпят сериозни промени.

 

Обемът на двигателите ще бъде намален до 1.6 литра. Новите четирицилиндрови агрегати ще бъдат снабдени с турбокомпресори за принудително пълнене и още редица системи за „рециклиране” на енергията генерирана и използвана от всички системи на болида. По предварителни данни мощността ще надвишава 650 к.с. Плановете също така включват ограничаване на броя двигатели, с които ще разполага всеки пилот, до 5 на сезон. Това е друг начин за повишаване екологичната ефективност на спорта.
 
Допълнителното „озеленяване” на Формула 1 ще бъде допълнено от система за ограничаване потока на гориво към двигателя. Това ще намали драстично консумацията на гориво и освен намалените вредни емисии ще направи болидите по-леки на старта.
 
Аеродинамиката също ще претърпи значителни изменения. С цел да бъде увеличен броя на изпреварванията и атрактивността на Световния шампионат съсобственикът на Уилямс Патрик Хед и бившият дизайнер на Ферари Рори Бърн работят с ФИА върху идеята за „съживяване” на т.нар. граунд ефект. В момента се обмисля възможността за прилагане на по-големи силни на притискане върху предния дифузьор. Сред разработките попада и нов план за подобряване здравината и издръжливостта при катастрофи. За тази цел сайдподовете ще бъдат изместени по-напред в конструкцията, което пък ще окаже промяна върху външния вид на болидите.
Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език

Васьор иска много точки за Ферари във Вегас

Шефът на Скудерията се цели в конструкторската титла