Каквото и да направи в квалификацията за Гран При на Белгия Юки Цунода ще трябва да започне състезанието на „Спа“ от дъното на стартовата решетка.
Японецът ще изтърпи наказание за използване на допълнителни компоненти в своята задвижваща система този уикенд. По информация на motorsport.com пилотът на Рейсинг Булс ще получи нов двигател с вътрешно горене, турбо компресор, MGU-H, MGU-K, батерия и контролна електроника. Всички тези части са над разрешената от правилника бройка за сезона.Всяка една от тях носи на японеца санкция от десет места, но тъй като по този начин той надвишава наказание от 15 позиции, санкцията му се трансформира в старт от дъното на решетката. Най-вероятно Цунода няма да е единственият пилот с подобно наказание този уикенд, тъй като традиционно на „Спа“ и „Монца“ отборите изтърпяват такива стратегически санкции.
В случай, че повече от един пилот трябва да стартира от дъното, то всички пилоти с такава санкция биват подредени спрямо реда, в който са завършили квалификацията. Съотборникът на Цунода в Рейсинг Булс Дениъл Рикардо също е на ръба на позволените части, но поне на този етап няма план австралиецът да изтърпява наказание.
„Юки ще стартира от дъното с петата си задвижваща система. С Дениъл ще изчакаме и ще видим какво ще се случи в следващите състезания“, заяви спортният директор на Рейсинг Булс Алан Пермен.
Наказание този уикенд почти сигурно ще има и за Макс Верстапен, но то ще бъде само десет места, а не старт от дъното на колоната. Очаква се световният шампион да използва петия си двигател с вътрешно горене, но не и други допълнителни компоненти в задвижващата си система.