Преследването слава във Формула 1 не донесе особени успехи на един от най-успешните производители на автомобили в световен мащаб. Дните на Тойота във Формула 1 приключиха със сълзи и обща сметка от 4 милиарда лири.
Бъдещето на Тойота бе предизвестено преди месеци, но въпреки това новината за напускането на японския гигант разтресе Формула 1. Тимът е третият от решетката на Формула 1, който прекратява състезателната си програма за последните 12 месеца след Хонда и БМВ. Друг водещ японски производител в автомобилната индустрия Бриджстоун също се отказа от съвместна работа с „кралските” състезания.
Базираният в Германия състезателен отбор хвърли вината върху слабите резултати и финансовата криза.
Тойота вложи над 1 милиард лири за подготовка на базата си в Кьолн, една година преди да се включи в световния шампионат през 2002 г. С един от най-високите годишни бюджети на стойност около 150 милиона лири и общи капиталовложения от рода на 4 милиарда, Тойота бе един от най-скъпите отбори във Формула 1. Въпреки това съставът не може да се похвали с особени успехи.
Отборът сега си взима сбогуване след 139 състезания, три полпозишъна и 13 подиума. В оборното класиране тази година тимът остана пети с 59,5 точки.
Немският пилот на Ред Бул Себастиян Фетел реагира на решението на Тойота.
„Всичко се случи неочаквано. Шокът сигурно е бил още по-голям за 800-те човека, работещи в Кьолн”.
Четири нови отбора получиха правото да се състезават в шампионата през 2010 г. – Лотус, Кампос, Менър и US F1. Три от тях обаче все още не могат да гарантират, че ще бъдат на линия за първия старт през следващия сезон, който ще се състои в Бахрейн на 14 март.