Уилямс стана първият отбор във Формула 1, който демонстрира изцяло новия си болид, построен на базата радикалните изисквания за аеродинамика в сила от 2009 г., за следващия сезон на надпреварата. Автомобилът направи своеобразния си дебют на испанското състезателно трасе в Херес, пилотиран от един от лидерите в британската Формула 3, Джонатан Кенард. През септември тимът на Уилямс представи пред публика в Барселона, прототипната разработка на машината спрямо спецификациите обявени в новия регламент.
„Денят протече отлично. Управлението на новия болид бе изключително приятно и вълнуващо. Искам да изразя благодарността си към сър Франк Уилямс и целия тим за предоставената възможност, беше удоволствие да работя с тези хора и да дам своя принос в разработката и подготовката на болида за следващия сезон”, заяви Кенард.
С началото на следващия сезон във Формула 1 влиза в сила и новият технически регламент, който ще наложи радикалните изменения в облика на аеродинамиката на машините. Предното антикрило ще бъде по-широко и ще загуби множеството си допълнителни елементи, то също така ще предоставя възможността за активно регулиране в хода на самите състезания. Задният аеродинамичен елемент, от своя страна, ще стане още по-висок. Измененията в правилника бяха определени от много, като най-радикалните в историята на Формула 1.