Формула 1 е отлична инвестиция за BMW Sauber, признава Тайсен, особено с оглед на мерките за ограничаване на на разходите, които съпътстват шампионата напоследък.
"Днес BMW харчи с 40% по-малко във Формула 1 спрямо 2005 година“, обяснява спортният директор на баварците. „А тогава бяхме доставчик на двигатели, докато сега имаме собствен тим. Бюджетите паднаха драстично, след като удължихме ресурса на двигателите. Когато през 2000 година се върнахме във Формула 1, използвахме отделен мотор за свободните тренировки, сменяхме го за квалификациите, а в неделя карахме с трети. Тази практика отдавна е минало, а през новия сезон пилотите ни ще трябва да се справят само с по осем единици.“
„Ограничаването на тестовете допълнително ще доведе до намаляване на разходите. Имаме забрана за тестове на писта извън състезателния уикенд до 31 декември 2009. Изключение ще се прави единствено за младите пилоти, които нямат никакъв опит в Гран при и то след края на сезона. Вече разполагаме с наистина цялостен пакет за ограничаване на разходите.“
Тайсен допълва, че Формула 1 остава ядрото на спортната програма на BMW и че компанията няма намерение да се оттегля от шампионата. На въпроса дали инвестицията си заслужава на фона на икономическата криза, тим шефът на BMW Sauber отговаря: „Определено! Ограничаването на разходите, за което споменах, ще продължи и занапред. Същевременно започнахме да виждаме директно на пистата резултатите от нашия труд.“
„Не само нашите маркетинговите специалисти казват, че Формула 1 е важен икономически инструмент за BMW. Тя е ядрото на нашата спортна програма. Никъде другаде не можем да намерим подобна харизма в световен мащаб. Никъде другаде няма и такова технологично предизвикателство, което да съвпада с основната част от развойната дейност на нашата компания. Формула 1 е ценна за нас от гледна точка възвращаемостта на инвестициите.“
Що се отнася до сезон 2009, Тайсен обяснява, че екипът на BMW вече разполага с функциониращ KERS. Дали ще използва системата, зависи от спецификите на всяко едно състезание. „Нашият KERS е готов, можем да разчитаме на него още в Мелбърн. Сега трябва единствено да преценим какви ще са ползите и какви ще са минусите. Пилотите ще разполагат с допълнителни 82 конски сили в рамките на 6,6 секунди за обиколка, но теглото на системата оказва влиение върху баланса на автомобила и работата на гумите. Ще решаваме за всеки пилот и за всяка писта по отделно.“