Даниел Рикардо взе очаквана победа в Гран при на Монако, но тя не беше никак лесна, въпреки доминацията на Ред Бул по улиците на княжеството. Двайсетина обиколки след старта австралиецът се оплака от загуба на мощност, но все пак успя да стигне до финала, запазвайки лидерската си позиция.
След състезанието Рикардо разказа, че проблемът е бил в модула MGU-K – това е честта от ERS системата, която зарежда и оползотворява кинетичната енергия на колата. Казано по-просто, болидът е загубил 180 конски сили.
"Беше много сериозна загуба на мощност, но смятам, че резултатите показват колко добро шаси имаме. Естествено, пистата ни помогна, защото тук естеството е такова, но и шасито ни си го бива".
"Имахме и късмет, разбира се. Ако се движех с нормално темпо, щеше да трябва да спра два пъти в бокса".
На въпрос как се е справил с техническите проблеми, Рикардо обясни какви мерки е взел:
"Задните спирачки се нагряха прекомерно. Промених спирачното натоварване с 6-7% към предните спирачки, за да овладея температурата. Това е много, обикновено насочваш само процент-два. При това положение се получава доста повдигане при спиране, така че трябва да внимаваш спирачките да не повредят другите системи. Всичко трябваше да се прави бавно, но го овладяхме".