Сериозен финансов удар понася Формула 1 заради пандемията от коронавирус.
Най-комерсиалната автомобилна надпревара отчете намаляване на приходите с 600 милиона долара за второто тримесечие от годината.
Сривът е с 96% на годишна база, като приходите са едва 24 милиона долара. Това е огромна разлика с данните от 2019 г., когато приходите надхвърлиха 600 млн.
Причина за огромния спад е кризата с COVID-19, която доведе до големи промени във Формула 1. Календарът беше изменен, а сезонът започна през юли вместо през март.
Също така състезанията са без публика, което лиши Формула 1 от продажба на билети.
Отлаганията на състезания водят до отчитане на оперативни загуби от 122 млн. долара.
През април собственикът на спорта „Либърти Медия“ подпомогна Формула 1, като прехвърли 33-процентен дял от компанията SisiusXM, осигурявайки ликвидност на 1.4 милиарда долара.
„По време на паузата продължихме да работим за дългосрочното развитие на Формула 1 и подписахме нови договори с партньори. Имаме план за връщане към нормалността, който следваме“, коментира изпълнителният директор на „Либърти Медия“ Чейс Кери.
До момента Формула 1 проведе пет старта за сезона, като официално са потвърдени 13 състезания.
Следващата надпревара е през уикенда на пистата „Каталуня“ край Барселона.