Всъщност ФИА искаше да забрани още през тази година използването на излизащите от ауспусите газове за генериране на допълнително аеродинамично притискане.
Това намерение на централа обаче срещна изключителен отпор от страна на някои отбори, които протестираха усилено. Правилото обаче предстои да влезе в сила през 2012 г.
Техническата работна група, включваща техническите директори на всички отбори и председателствана от делегата на ФИА, Чарли Уайтинг, формулира вече това правило.
„Ауспухът трябва да завършва с насочен нагоре отвор, като последните 100 мм от него са с фиксирана големина и ъгъл", обясни идеята Сам Майкъл, бившият технически директор на Уилямс, който от следващата година ще работи за Макларън. „По този начин се опитваме да предотвратим обдухването на дифузьора от газове на ауспуха."
Но дали формулировката, върху която са се спряли всички е удачна, тук вече мнениеята се разделят.
„Тази седмица ще има нова среща на работната група към ФИА", обясни Рос Браун, тим шефът на Мерцедес. „Колко повече всички се опитват да намерят пропуск, толкова повече ние ще се опитаме да запушим всички „дупки". Но няма гаранция, че някои няма да успее да заобиколи това правило. Бих казал, че това е доста добро, но не е 100% сигурно."
Отношенията между отборите така или иначе са обтегнати заради споровете около споразумението за ограничаване на ресурсите, което може да се окаже пагубно за ФОТА (Асоциацията на отборите във Формула 1). Така че едва ли цари особено доверие между екипите. Именно заради това Браун е толкова загрижен да се запушат всички законови ниши, за да не се породят отново дискусии, както бе през 2009 г. заради двойния дифузьор.
„Трудността се състои в това, че сме достигнали до фаза, в която някои тимове предпочитат да потърсят предимство за себе си, отколкото да измислят едно сигурно правило. В началото всички работехме с най-добри намерения, за да формулираме най-доброто възможно правило, но после стигнахме по едно време до точката, когато някои започнаха да мислят: Помогнахме за формулировката на новата точка в регламента, но ако инженерите ни имат една прекрасна нова идея, тогава бихме искали да я използваме! Затова и се притеснявам.
Не съм на 100% сигурен, че отново няма да се появи някоя иновативна изпускателна система, защото е ясно, че нещо което е измислено и използвано просто не може да се загуби, и това че може да се спечели притискане от газовете няма как да се ограничи изцяло. Сега хората знаят много добре, какво могат да постигнат с ауспусите и управлението на двигателя, за да ускорят този ефект."