1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Рон Денис напусна Формула 1

Рон Денис напусна Формула 1

Изпълнителният директор и собственик на 15 процента от Макларън Груп, Рон Денис предаде ръководния си пост в състезателния тим от Формула 1. От Макларън днес съобщиха, че Денис е предал отговорността си на изпълнителен директор в McLaren Racing на Мартин Уитмарш, който бе обявен за ръководител на тима в началото на годината.

Рон Денис напусна Формула 1

Изпълнителният директор и собственик на 15 процента от Макларън Груп, Рон Денис предаде ръководния си пост в състезателния тим от Формула 1. От Макларън днес съобщиха, че Денис е предал отговорността си на изпълнителен директор в McLaren Racing на Мартин Уитмарш, който бе обявен за ръководител на тима в началото на годината.

Отсега нататък Денис ще съсредоточи усилията си в управлението на автомобилното поделение на компанията McLaren Automotive, която ще бъде развивана като независима организация. Първите спортни модели на новосформираната марка се очакват да нахлуят на пазара през 2011 г.


Кой е Рон Денис? 
Носител на Ордена на Британската Империя, Рон Денис ръководи състезателния тим на Макларън от 1981 г. Той играе ключова роля в трансформирането на тима в претендент за шампионската титла в „кралския клас” на автомобилизма. Конструкторски и пилотски титли са били печелени от легендарни имена от калибъра на Ники Лауда, Ален Прост, Аертон Сена, Мика Хакинен и Люис Хамилтън. Денис никога не е крил напрегнатите си отношения с президента на ФИА Макс Мозли.
Sunday Times през 2006 г. поставя Денис на 648-о място в класацията си за най-богати хора на планетата със състояние на стойност 90 милиона лири. Три години след това богатството му възлиза на 200 милиона.
"RonSpeak” – „Ронспийк” е термин, намерил широка популярност в средите на Формула 1. Рон Денис наложи ненужно сложния си стил на изказ по време на бляскавата си кариера, което направи известен изключително богатия си речник и пасивни отговори на въпроси на спортните журналисти. Сложният изказ води началото си през 80-те години на миналия век, във време когато спонсорската дейност в спорта започна да играе влиятелна роля.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1

Директор във Формула 1 напусна

Нилс Витих ще бъде заместен от Руи Маркес още за Гран при на Лас Вегас

Льоклер сменя двигателя си за Лас Вегас?

Монегаскът може да получи наказание в Син Сити

Пилотите от Формула 1 искат ФИА да ги третира като възрастни

Те също така посъветваха президента на организацията Мохамед Бен Сулайем да внимава със собствения си език