И този сезон Роберт Кубица доказа, че е един от най-талантливите пилоти на пистата. Полякът е 8-и във временното класиране със 114 т. Напоследък отново се заговори за трансфер на Кубица от Рено във Ферари.
- Роберт, първият ви сезон в Рено е към своя край. Вървите доста добре.
- Радвам се, защото имам специална връзка с Рено още от 2005 г., когато спечелих световните серии Рено. Първият ми тест във Формула 1 в Барселона също беше за този отбор. С Рено ме свързва манталитетът ми на победител.
- Рискувахте, когато напуснахте БМВ.
- Рискувахте, когато напуснахте БМВ.
- Промяната наистина беше риск. Но съм доволен. Преди сезона искахме да предизвикаме всички и мисля, че успяхме. Но трябва да сме реалисти - Макларън, Ред Бул, Ферари и Мерцедес са силни отбори. В някои състезания успяхме да се преборим, в други - не.
- Липсва ви победата. Не ви ли притеснява това?
- Липсва ви победата. Не ви ли притеснява това?
- Не. Оптимист съм и съм сигурен, че догодина може да се борим за титлата.
- Колко тежко е да чакате за печеливша кола?
- Колко тежко е да чакате за печеливша кола?
- С БМВ се борихме за титлата, така че знам какво е. В Рено все още не се борим за титлата, но не чакам печеливш болид. Просто работим и се надявам да спечеля състезание.
- Когато влязохте във Формула 1 през 2006, планирахте ли докъде искате да стигнете?
- Когато влязохте във Формула 1 през 2006, планирахте ли докъде искате да стигнете?
- Състезавам се цял живот и влизането ми във Формула 1 беше напълно естествено. Бях тест пилот на БМВ, а след това заместих Жак Вилньов. Всичко стана толкова бързо, че нямах време да мисля.
- Ще останете ли в Рено и догодина? Има слухове, че отивате в някои от големите отбори.
- Ще останете ли в Рено и догодина? Има слухове, че отивате в някои от големите отбори.
- И аз чух подобни истории. Важното е едно: победата. Всички сме тук за това, но за тази цел трябва най-добрата кола. Засега съм в Рено и ще се концентрираме върху колата за 2011 и върху борбата за титлата. След време ще видим какво ще се случи.
- Вие сте израснали в Италия. Не е ли мечта за вас да карате за Ферари?
- Вие сте израснали в Италия. Не е ли мечта за вас да карате за Ферари?
- И в картинг сериите, и във Формула Рено и във Формула 3 съм свикнал да карам за италиански отбори. Прекарах една година близо до "Монца". Ферари не е като останалите отбори. Емоцията и традицията там са уникални. Всеки пилот мечтае да кара за Ферари.
- Какво прави един пилот добър?
- Какво прави един пилот добър?
- Скорост, прецизност и концентрация. Трябва да можеш да развиваш колата си с инженера.
- Известен сте с това, че често играете боулинг.
- Известен сте с това, че често играете боулинг.
- Играя с удоволствие, но не съм много добър. Още във Формула 3 често играехме боулинг с Люис Хамилтън. Рубенс Баричело също обича боулинг. Трябва да си направим шампионат Формула 1 Боулинг. Фернандо Алонсо обаче се дърпа. Не иска да играе, защото все го бия.
- Защо не опитате като професионалист?
- Защо не опитате като професионалист?
- Това не е само игра, това е техничен и доста труден спорт. Трябва да имаш опит, да си прецизен като във Формула 1. Иначе аз играя във всеки свободен ден и даже спечелих някои малки турнири в Италия. Но трябва точност и спокойствие, а аз не съм от най-търпеливите.
- А как стои въпросът с професионалния покер?
- А как стои въпросът с професионалния покер?
- Той е за развлечение. За него не ти трябва талант, а добра карта. През състезателните уикенди често играем покер. Аз играя и в интернет. Но професионалистите не гледат картите. Там вече е психо война, съвсем друго ниво.
- Хобитата ви се различават много от тези на останалите пилоти, които харесват планинско колоездене, картинг, ски.
- Хобитата ви се различават много от тези на останалите пилоти, които харесват планинско колоездене, картинг, ски.
- Хобитата ми трябва да ме отдалечават от Формула 1. Покерът, боулингът, снукърът са тихи и спокойни. Мога да си изключа мозъка и да си почивам.