В безизходно положение се бе озовал тима на Ред Бул по отношение избора на двигатели за следващия сезон във Формула 1. В крайна сметка главният инженер на тима Ейдриън Нюи реши да заложи на френския автоконцерн Рено.
Австрийският тим първоначално планираше да използва агрегати на Мерцедес, но Макларън наложи вето над сделката.
При това положение в Ред Бул трябваше да избират измежду Рено и Козуърт. И след като характеристиките на английския двигател са почти неизвестни Нюи заложи отново на Рено. Проблемите на тима се състоят в това, че специалистите трябваше да са готови с избора си преди четири седмици и поради тази причина изостават с графика си за подготовка на скоростната кутия. Неизвестните около двигателя със сигурност ще забавят работата им.
Проблемите обаче свършват с това. През последните две години Ред Бул работи с двигатели на Рено, а те са известни като едни от най-икономичните във Формула 1. Това ще е голям плюс за тимовете, тъй като измененията в регламента за 2010 г. ще забранят презареждане с гориво по време на състезанията.
Икономичността на двигателя ще позволи зареждането му с по-малко гориво, а това ще намали общото тегло на болида и ще увеличи скоростта му.