Рено ще се завърне във Формула 1 със собствен отбор през новия сезон, след като подписа основните документи по придобиването на закъсалия финансово тим на Лотус.
Изпълнителният директор на френския автомобилен производител Карлос Гос заяви, че целта пред новия екип е да бъде конкурентноспособен на най-добрите до 2019 година.
"Рено имаше две опции: да се завърне на 100 процента със собствен отбор или да напусне изцяло Формула 1. След детайлни анализи решихме: "Рено" ще участва във Формула 1 от 2016 година", заяви Гос.
Рено още през септември изяви желание за закупи контролния пакет от акции на базирания във Великобритания Лотус, който беше собственост на французите, но те го продадоха в края на 2009 година.
Лотус, в чиято фабрика край Оксфорд работят около 480 души, има сериозни финансови проблеми и е изправен пред администрация заради неплатени данъци. Съдебното дело по случая ще се гледа в Лондон следващия понеделник.
"Рено" се завръща със собствен отбор във Формула 1 догодина
Френският гигант купи Лотус
Самият Гос заяви, че работата по цялостното финализиране на придобиването върви с пълна сила и той се надява сделката да бъде завършена в най-кратки срокове.
"Лотус беше най-добрата опция за наш партньор. Познаваме се от 15 години и заедно бяхме световни шампиони през 2005 и 2006 година", изтъкна Гос.
Отборът, който също така спечели титлата с Михаел Шумахер под името Бенетон през 1994 и 1995 година, преди да стане Рено, беше преименуван на Лотус през 2011 година.
Въпреки сериозните финансови затруднения и минимални инвестиции за подобряването на болидите си, Лотус, който използваше двигатели на Мерцедес, завърши на респектиращото шесто място при конструкторите през 2015 година.
Ромен Грожан (Франция) дори записа едно класиране на подиума с трето място в Гран при на Белгия и завърши 11-и в подреждането при пилотите с 51 точки. Другият състезател на тима Пастор Малдонадо (Венецуела) се нареди 14-и с 27 точки.
През новия сезон основен пилот на отбора ще бъде Малдонадо, а с него ще кара и новакът Джолиън Палмър (Великобритания), който досега беше тест-пилот на екипа.
"Амбицията ни е да печелим, дори ако това отнеме време. В рамките на следващите три сезона трябва да изградим конкурентен автомобил", каза Гос.
Рено през този сезон осигуряваше двигатели за Ред Бул, с който спечели четири поредни титли от 2010 до 2013 година, както за Торо Росо.
Връзките между френския производител и двата отбора се нарушиха, след като Рено не успя да бъде конкурентен на новия V6-турбо хибриден мотор на Мерцедес, с който германците доминират във Формула 1 през последните два сезона.
Торо Росо вече постигна договорка за доставка на двигатели с Ферари от 2016 година, а все още няма яснота около бъдещите взаимоотношения между Рено и Ред Бул, въпреки че двете страни водят преговори за сътрудничество и през следващата кампания