В отбора на Ред Бул във Формула 1 вече са копирали двуосната система за завиване (DAS) на шампионите от Мерцедес и дори са готови с „по-екстремна версия“. Това заяви шефът на Биковете Кристиан Хорнер, след като от Международната автомобилна федерация (FIA) обявиха, че DAS е напълно легална според правилата за 2020 година.
„От наша гледна точка в правилника имаше вратичка, която бе използвана от Мерцедес. Ние искахме да знаем дали от ФИА ще позволят използването на DAS, понеже вложихме много пари“, призна Хорнер.
„Сега това е ясно и ние сме готови с наша версия, която ще бъде може би дори по-екстремна от тази на Мерцедес, след като разбрахме, че системата е легална“, завърши британецът. Точно Ред Бул бе отборът, който внесе официален протест срещу легалността на двата автомобила на „Черните стрели“.
Според Биковете, с използването на DAS, Валтери Ботас и Люис Хамилтън променят геометрията на окачването, докато болидът се намира в движение, нещо, което е забранено според правилника. Самата система се задейства чрез издърпване на волана, като това променя ъгъла на сходимост на предните колела. Ефектът от тази промяна е двоен, единият е подобряване на износването на гумите, а вторият увеличаване на топ скоростта на прави благодарение на намаленото челно съпротивления между гумите и асфалта. Системата DAS няма да бъде легална през 2021 година.